9/08/2007

Vi har varit i Åhus och träffat lille Jack som bara är elva veckor...


Ska skriva om det i morgon, men måste bara skriva att Lady med Gizmo och Fanny, Wilma och Penny är på deras start sida,Cockerklubbens Roligt!!!
http://www.cockerklubben.com/ Johoooo!! Fin bild är det. Tagen i Norrköping.

Skriver om Åhus en annan dag ska jobba i natt!
Eva med Jack på Haväng.



Vi hade det jätte trevligt när vi(Susanne med sina tre hundar, Jag och Lady) skulle titta på lille Jack och hälsa på Ixi, som Eva och Benny också har. Först åkte vi till Haväng för rastning av hundarna mitt i fårhagen och man såg ända till StensHuvud. Det var jätte fint där. Havet låg oxå precis i närheten. Lille Jack var supersöt och alldeles underbar. Lady tyckte han var lite väl jobbig ibland, för Jack kom ju snabbt på att Lady var ju alldeles lagom storlek för honnom att busa med.

Sen åkte vi till Brukshundsklubben i Åhus där jag och Eva la varsitt spår till våra hundar och under tiden de låg, så tränade vi lite lydnad. Jag tränade med Lady: Hopp över hinder, lite fritt följ, slalom och sen platsläggning i grupp. Vi avlutade det hela med Rapport träning. jätte roligt och alla låg vi på olika nivå.

Efter det åkte vi hem till Eva som bjöd på jätte god mat In rökt lax,potatis kall sås och grönsaker och som till avslutning äppelpaj med vanilj sås. Vi hade det trevligt och tiden gick så det hann bli mörkt innan vi begav oss hemåt.

Min kamera dog efter tre kort så jag hoppas Eva skickar korten så att jag kan visa hur söt den lille killen var.