9/18/2007

Första viltspåret för hösten....


Lady var superduktig i dag när hon gick sitt första viltspår för Hösten! Man skulle kanske ta två i veckan så att vi snart kan ge oss på öppenklass proven.

Jag är jätte nöjd med vårat spår.

Hon var lite lugnare mer rakt på spåret och duktigare helt enkelt.

Ja hon har ju blivit äldre (klokare) och lugnare. det kan ju hända att vårat personspårande har gjort henne mer rakt på, hon är helt enkelt säkrare.

Det enda jag är helt säker på är att hon kommer fixa det snart. Nästa gång ska jag lägga ett med två idiotvinklar och långa raksträckor så ska vi se hur hon löser det.

Efter det kan vi börja tänka på Anmälningar till Öppenklass proven.

I morgon går jag upptill en arbetskamrat till mig och hämtar två klövar, sen kan vi ge oss ut själv någon gång när det inte passar för Carina.

Men det är både roligare och lättare när man är två som hjälps åt. det är mycket värt att ha en som ser det ur ett annat perspektiv. vi ger varandra konstruktiv kritik och det är aldrig fel.