9/06/2007

Hovdala på förmiddagen, Vedema på em..

I dag har vi varit och personspårat på Hovdala. Det slutade regna precis när vi satte oss i bilen. Susannes tre hundar och Lady skulle ut och pinka av sig lite först sen körde vi till ett annat område och la ett spår var till dem. Lite olika terräng till respektive hund. Signe och Lady fick öppet fält och lite skog blandat. Ebba och Agnes fick skogs spår. När jag lagt ut Ladys spår förvirrade vi iväg oss lite på kantarell jakt. För jag hade sett kantareller när vi körde förbi med bilen och jag hittade en del.

Lady var som vanligt taggad i början och svichade över första pinnen(den tog jag upp), sen markerade hon de andra tre plus slutet jätte bra. Jag råkade gå på älgstigen en liten bit när jag gick ut spåret och hon visste mycket väl vart hon skulle gå, men kollade lite åt det hållet först(märkte jag sen.) Jag har ju slutat markera vart jag går för annars har jag märkt att jag styr ibland och hon behöver ingen styrning. Cockrar går bara lite annorlunda änn en brukshund och det är helt ok. Hon tycker det är superkul att spåra!

Susannes hundar klarade sina spår jättebra de med, så vi var bägge nöjda med spårningen i dag. Jogging tur väntar i morgon bitti, 5km.

Efter det gick vi en lång tur på Hovdala då vi mötte en häst, poliser och bilar som var ute i det vackra vädret.

På eftermiddagen tog mamma och jag med våra hundar bilen till Vedema och plockade tratt kantareller(vi hittade en del) och sen var det kalas hos min svägerska.

I kväll sover vi oxå Gott!!