9/11/2007

Veckans kantarell gäng....

I dag hade vi förstärkning på kantarell jakten. Min mamma med Zita, min bror med sina barn och Nimbus följde med. Vi var på två olika ställen ock plockade och det gick bra. Malin 3år och Magnus(snart 1år) gick med mig och Lady och hon tyckte det var jätte roligt att plocka. Jag kunde bara peka vart de var för lille Magnus satt på min rygg i en sitt ryggsäck. Så jag fick ta det lite lugnt så han inte trillade ur.
När vi varit på Hovdala och plockat tog vi vägen om affären där min bror Mikko köpte grillad kyckling,bröd och bananer som vi åt innan vi gav oss ut på en ny tur efter kantareller vid Öraholma.

Alla var trötta och glada när vi kom hem och Nimbus som är 13år han var alldeles slut, vilket man kan förstå. Zita och Lady var nöjda de med och hade inget i mot att stanna i bilen under tiden jag och mamma handlade nu på em.

Lite bilder från dagen.
Tre hundar som vill ut från bilen.....

Min kantarell plockerska Malin......
Lady, Nimbus, Magnus, Zita och Malin......
Mikko som hjälper Malin att gå balans gång.....
Magnus som sitter......