9/12/2007

Vecko planering....

I dag har vi varit ute på våran jogging runda. I dag var Ebba hemma hon orkade inte stiga upp, så Susanne och Dobbisarna och jag med Lady var ute. Nu på em ska vi till Vedema med Carina och Tindra, Mamma med Zita och jag med Lady. Vi ska promenera, plocka svamp och fika. Vi längtar, för sen i kväll ska jag jobba igen. Hoppas vädret håller i sig!

På Torsdag ska jag ta det mest lugnt. Träna lite linförighet och aportering på baksidan och ut och leta gula kantareller är vad som händer då. Jag jobbar ju på kvällen igen.

På Fredag jobbar jag först till 7 på morgonen, hem och sova, sen ska vi ut och spåra med Susanne och doggarna och sen joggar vi. Jag orkar inte göra för mycket efter andra natten, så sen blir det science fiction på tv 6 hela kvällen med tacos till för mig och ivarje fall Fabian. Jag längtar tills dess.

På Lördag ska Lady för första gången få följa med hem till våra Greklands kompisar och hälsa på deras tre katter(Gustav, Skrållan och Shinie, Spännande!

På Söndag Släkt middag hos mamma, med hundar förstås. Min, mammas och min brors.
Inget är som mammas Goda mat!!




Lady har blivit lite röd under tassarna, så jag ska klippa bort så mycke päls jag kan och pensla med jodopax. Så att det kan torka upp ordentligt. Det brukar hjälpa då att det inte blir något av det. Jag smörjer henne med Helosan på halsen för hon hade blivit irriterad av fästinghalsbandet och det verkar hjälpa.

Hon ligger här och sover så sött i Fabians säng, nu när jag är på datorn, (det sitter en pinne vid bakbenet som jag ska plocka bort när hon vaknar igen!)