8/28/2007

Nu har vi varit i Norrköping...

Nu har vi varit uppe hos Bodil uppe i Norrköping. Lady och Gizmo fann varndra och allt gick som det skulle. Det blev tre parningar underlöpet av tiden vi var där och sen var de färdiga. Så vi kom verkligen på rätt dag. Ni kan läsa jätte bra på Bodils hemsidahttp://hem.bredband.net/fannyochgizmo/

Allt var jätte lyckat : vädret, hundarna, sällskapet, maten, ja allt flöt på hur bra som helst. Bodil ska ha stort tack som tog emot oss med öppna armar och som är en jätte trelig tjej. Tack igen för allt!
Nu ska vi också ha en valpdagbok så att man kan följa i från början till förhoppningsvis valpning och växande valpar.

Ja ha, då till resan.
Vi blev skjutsade in till tåget av min kompis Susanne och kom precis lagom fram. Jag gick in och såg att min plats var upptagen, men det fanns platser längre bort så jag to dem till mig och Lady i stället.
En trött Lady...

Eter något stopp kom en familj som hade de platser jag tagit till mig och Lady, så jag gick bort och sa att nu vill jag sätta mig på min plats. Hon säger att det är hennes, vi tar fram biljetterna och tittar samma vagn och plats på bägge? Vi bestämmer att det är bäst vi frågar konduktören. Han tittar på biljetterna och säger: Det står Fredag på den här(min biljett!), Jag har beställt resa upp på Fredag i stället för Lördag och har som vanligt klantat till det. Men han var snäll han, tjejen fick sitta i första klass för jag och Lady måste ju sitta i hundvagnen och jag behövde inte betala något extra heller. Som tur var.

Sen var vi i Norrköping och jag hade fått vägbeskrivning utav Bodil, så vi hoppade på rätt buss och gick av på rätt hållplats.

Vart låg vandrarhemmet då, jo det kunde man ju undra för jag hede glömt ta med adress eller tel nr till dem. Jag hittade någonstans att sätta mig och ringde hem till min som Fabian. Han gick ut på nätet och hittade tele nummer. Jag ringde och en gubbe kom och visade mig vart vi skulle gå. Det var en tre rummare med två polacker plus lilla vi Jag och Lady. Hm, inget lås till duschen osv. Jag duschade när de stack till jobbet och var annars mest hos Bodil. Polackerna var väll trevliga men jag tyckte det var lite jobbigt ändå, vi var på rummet eller på balkongen och med dörren låst!!
Vackra Penny...Hundgårds bus....


Vi gick ut på skogspromenad i Måndags ....

Det var skönt med lite avkoppling i från det gamla vanliga och nu ser jag fram i mot Fredagen och äventyret till Öland med Susanne och utställningen på Bödan.