8/12/2007

En helg med bara fem timmars sömn för Matte.....

Susanne med Signe på Dobermanns specialen i Degeberga...Duktiga tjejer....



Denna helgen har varit jätte rolig. Jag var uppe sen kl.8 i Fredags morse till 19.30 Lördag kväll och sen upp igen en timme senare för att gå till jobbet. Jobba hela natten sen sova 4 timmar sen upp och förbereda för kalaset som Maria och Fabian skulle ha.

På Lördagen var jag och Lady med på Dobermann specialen, som gick av stapeln i Degeberga.

Jag och Lady satte oss för att titta på alla i ringen. Jag hittade en bra plats, satte upp min stol och väntade på att de skulle börja i ringen. Det satt två brevid som jag pratade lite med och efter ett tag så kom två stycken som har en kennel med två tre hundar bakom och satte in sina hundar i tygburar.

Ja vad händer inte då om inte det att hunden i tygburen retar upp sig på Lady av någon anledning och förstör bureb och är på väg mot Lady i full galopp. Hon har tänkt att sätta tänderna i Lady, men min granne och jag lyckas hindra hunden i från att få ett tag i Lady. Tänk er en Dobermann av utländk typ med kuperade öron och ingen svans. Det blev ett litet skräck senario för mig, men Lady hon är så otroligt bra mentalt så hon släppte det lika snabbt som det var över. Dommarna påpekade att något sådant ville de inte ha i denna utställningen.
Jag däremot var uppskakad ett bra tag efteråt. De med hunden log lite fånigt men sa inte ett knyst, mycket lustiga människor, tycker jag. Vi bytte plats bort till där Susanne satt och någon berättade att det hade hänt andra tråkiga insidenter med just deras hundar innan. Någon hund hade bitit en tjej i benet.

Jag hjälpte Susanne att ta hand om Ebba och Agnes när hon skulle gå i ringen med Signe som fick en etta och det var hon nöjd med för dagen. För Bosses bror gick det riktigt bra, han kallas Devil.

Lite kort i från dagens aktiviteter.



En trött Ebba och resten av gänget också....























Ja sen var det kalas dax för att fira Maria och Fabbe i dag Söndag. Nu ska jag i säng och sova tills jag vaknar. I morgon kväll ska Lady få vaxinationen och kanske börja på sina rabies sprutor så kan hon följa med på äventyr utanför Sveriges gränser. Vi ska passa på att väga henne också för att se om hon gått upp något mer på sin lilla semester.