8/15/2007

Lööpet närmar sig...


I Måndags passade jag och Lady mina brors barn och i går var vi och badade i Humlesjön och det var skönt med tanke på vädret här i Tyringe i dag(regn.)

I dag har vi varit och sett oss runt i Lund, jätte trevligt att åka hit med Jeanette som har bott här och kunde visa runt på ställen vi aldrig varit på innan.

Lady kissar som en hel fontän så nu är inte löpet långt borta. Vi var inne i en djuraffär också där de hade en liten kinesisk naken hund och den kände på lukten att något var på gång så nu är det inte långt kvar innan vi åker upp till Norrköping. Lady är inte riktigt som vanligt heller utan lite mer förvirrad och okoncentrerad.

Skulle inte förvåna mig om det blir lagom till att vi ska upp till Bödan på Öland för att ha en mini semester och heja fram Signe till en bra plats på utställningen där. Nu i slutet på Augusti.

I kväll åker vi ner till Ängelholm för att vara med på cockerpromenaden som Cocker sydväst anordnar där varje Onsdag kl18.00 med början vid kiosken på parkeringen vid hundbadet Sibirien. Det blir första gången för oss. De går en runda sen blir det bad för dem som vill och fika. Jag ska ta lite kort och sätta in i efterhand. Jag ringde till Mollys matte Helen för att höra hur dant vädret var, det kan skilja jätte mycket här och nere i Ängelholm. Hon sa att det har klarnat upp och hon trodde på fint resten av kvällen, så vi ses där Helen.

Återkommer med fina bilder i kväll. Det var härligt att gå vid havet, jag badade.



Vi ska föresten ha en liten Birmakatt på prov för att se om Amanda tål den. Om hon gör det ska vi bli foder värdar åt en söt liten Birma. När kattungarna kommer om några veckor. Gick inte Amanda kände av den direkt, tyvär.

Lady har börjat löpa nu i kväll!!!!!!