8/07/2007

Söndag och Måndag...

I Söndags efter att jag hämtat hem Lady var vi(Flankan följde med) ute i vår älskade skog i nästan fyra timmar och plockade mängder av kantareller. De har verkligen börjat poppa upp nu så nu är det dax att fylla på vinter förådet med skogens guld. Sen var vi trötta och la oss ganska tidigt.

I Måndags var vi och besökte Susanne med Ebba, Agnes och Signe. Vi fikade och pratade hund framförallt om min framtida dobbis valp. Vem mamman och pappan kanske kommer att vara osv. På Lördag ska jag följa med på dobermann specialen i Degeberg det ska bli jätte spännande(Lady oxå). Då kommer jag träffa jätte många uppfödare. Vi håller även på att lägga upp våra tränings planer. Fikat va jätte gott!!!!(nyttigt oxå.) Vi tog en runda i skogen sen för Susanne skulle till jobbet.

På kvällen åkte jag, Lady och min kompis Carina i väg och badade i Sventorps sjön, härligt. det var tre Danska barnfamiljer där, men Lady ville bada med oss och brydde sig inte om de små barnen som gjorde sandslott vid strand kanten. Lady hon simmade ut till oss, eller så satt hon på bryggan och tittade på oss. Hon tycker om att simma. Efter ett tag kom det en liten blandras valp på 10 veckor som var rejält busig. det var en blandning mellan Rottweiler, Labrador och New founland tror jag. Den var jätte söt, liknade Selma när hon var liten. De sprang runt och busade, men han ville inte lika gärna bada utan tyckte det var roligare att gräva hålor i sanden och jaga efter Lady. När vi kom hem blev det dusch både för matte och hund.

Härligt att vara hemma i Sverige igen!!!!

I morgon åker jag och mamma till Ängelholm för Cocker promenad. Det ska bli spännande att se vad det är för några som brukar var med på dem. Det var Molly´s matte som tipsade mig om dem när vi var på trimkursen. Innan vi åker dit ska jag och mamma trimma våra hundar, det var ju ett tag sen sist.

Tassar och huvud tar jag redan i dag. Undrar hur lång tid det tar denna gången?

Tjingeling