8/06/2007

Ladys vistelse på Zambell´s kennel........

skriver jag om i kväll nu ska vi iväg och bada....


Mamma skjutsade mig till Maggan för att hämta min lilla älskling. Maggan hade sagt att eventuellt skulle hon ta med Lady till sin bror för hon skulle på middag där kl.15.00. Så klart blev jag inte färdig förräns vid den tiden men Maggan hade ändrat sig och vi åkte hem till henne.


Jag gick in i trädgården och Maggan öppnar dörren. Ut strömmar 8 glada hundar(hon passade en hund till:Mimmi:) Lady rusar ut med de andra och ser mamma och Zita utanför, men i ögonvrån hade hon sett att det stog någon inne i trädgården och vipps! Det var ju Matte!, hon vände och rusade bort mot mig och hoppade och studsade jätte glad. Jag satte mig på gräset och hon riktigt ylade av glädje. Jag fick näsblod i yran, trodde Lady hade bitit mig i näsan i glädjfnatt när hon slickade mig blöt i hela ansiktet. Men det var nog sömnbrist pga högljudda Greker hela semestern igenom.

Det var ett kärt och mycket efterlängtat återseende för oss båda. Vad lycklig man blir av att återse sin lilla Vovve!


Sen pratade jag lite med Maggan om hur det hade varit och hon berättade att första dagen hade Lady gått till grinden och gnällt lite med jämna mellanrum. På kvällen hade hon inte riktigt vetat om hon vågade hoppa upp till de andra sex hundarna i sängen. Hon sov i soffan. På morgonen hade hon gått till grinden en gång, sen efter det var hon en i gänget.


Jag hade ju lämnat med Ladys utställnings bur en filt och matskål. Buren hade Ladys mormor Samantha gått in i efter gick Lady och sen hade de legat och snusat så sött tillsammans i den:). Maggan sa att de hade lika mycket varit upp på buren som inne i den.Hon åt lika snabbt som sin mamma. Alla fick mat i rad och även där anpassade hon sig utan problem. Hon hade busat med sin syster Ella och alla andra oxå sa Maggan.Hon var en i gänget. Sova gjorde hon som de andra i från andra dagen i sängen. Mimmi hade hon tyckt bra om, hon hade samma färg Orange Roan.



Jag var jätte nöjd (Lady oxå) över att L har fått vara hos Maggan på Zambell´s kennel hos dessa sex alldeles jätte snälla hundar som släpper in vem som helst i sin flock.Med en duktig Maggan så klart som fått sina hundar så litande på att allt är OK. Detta var en jätte bra upplevelse för Lady!


Lady har ju både mormor, mamma, syster där mfl.


Detta var första gången som Lady sov borta men hon klarade det jätte fint. Hon är en stabil,livlig, glad och självständig hund som kommer bli en jätte bra mamma sade Maggan till mig. Jag blev både glad och stolt över att få höra det nu med Ladys väntade dräktighet snart förestående. Hon tyckte att pappan som jag valt verkade vara en trevlig,lugn hund med fint huvud. Hon träffade den på utställningen i Bjuv.