8/20/2007

Nedräkningen börjar....




På Lördag åker vi till Norrköping och hoppas allt går som det ska.
I dag träffade vi Veronika med Novak och Grim och jag kan säga att Lady är en helt annan jycke. I vanliga fall kan hon ibland tycka att Grim är lite väl på, men inte nu inte de lekte som aldrig förr. Nästan så jag undrar om hon kommit längre änn jag tror, men hundar beter ju sig olika när de löper. Man tänker mer på de nu när hon ska paras tror jag.

Nu på kvällen var vi ute och sprang med Susanne och hennes tre hundar 5 km blev det. Vi har ju haft ett litet uppehåll med joggingen nu när vi haft semester.

Vi körde upp till slingan och parkerade bilen. Där stog ett gäng killar med sin Am Staff som Lady träffat innan när den var liten valp. Den var jätte söt, det påminner en om hur snabbt det går. De växer jätte snabbt. Så man ska ta tillvara på varenda sekund som man har med sina små voffsingar.

Lady och Signe sprang fram till hunden och lekte lite med den. Sen började vi med våran jogging runda, som jag tyckte var jobbigare än någonsin. Men så är det alltid när man haft ett uppehåll. Man kommer in i det ganska snabbt igen. Hundarna tyckte bara det var skönt att röra lite på sig. Lady passar nästan alltid på att gyttja ner sig lite någon stans på vägen också, så en ren hund har jag aldrig med mig hem. I dag hade vi bara ett möte och det gick jätte fint, en kille med sina två terriers sprang Lady så fint förbi. De väsnades lite för att visa att de ochså var ute och spatserade. När vi sprungit tar vi alltid en liten promenad med hundarna så de får stretcha ur och varva ner lite de med. Och då går vi till ett vattendrag där de dricker och Lady brukar springa av sig den värsta smutsen. Vi kom hem precis innan det började mörkna. Nu väntar sängen efter att jag duchat/Natti!(längtar tills på Lördag!)Spännande!!

Min dotter Maria och hennes bästa kompis Lilla har en Mode blogg och de har kommit med i Frida tidningen med den.

Blogg adressen är http://foreever.blogg.se/