8/23/2007

2 dagar kvar....

På Lördag åker vi, spännande.Jag längtar tills dess. Nu kommer vi Norrköping och Bodil och kompani.
Det ska bli jätte kul att träffa Gizmos och Fannys valpar också.

I dag sitter vi här i stället för att åka ner till Råå, för jag tänkte det inte blev så bra varken för Lady eller killarna som brukar vara där. Mamma åkte ner med Zita, hoppas de har fint väder! Känns lite tråkigt men, men. vi har ju spännande saker att se fram i mot.



Jag håller på att läser igenom noga om hundmaten vi använder Royal canin. Det finns ett foder man kan ge ifån första löpdag fram till 42 dagen, sen ska man gå över till Starter som man ska ha tills valparna åker till sina nya ägare. Det är ganska intressant att läsa vad ett bra foder kan göra redan i fosterstadiet för att valpen ska få så bra start som möjligt. Bla gjorde det första fodret att gomspalt minimerades pga miljö. I morgon åker vi och handlar det!!



I går var vi ute och sprang på morgonen, härligt! Sen fram mot middag var vi ute och la personspår för första gången på över 6 månader minst. Jag la ett med fyra vinklar och lite kringelikrokar på en åker och hon gick jätte bra, men rusade över två(mitt över)Pinnar utan att markera gjorde hon . De andra två markerade hon jätte bra plus slutpinnen, så vi var nöjda. Jag ska träna in att hon ska ta pinnarna hemma. Att hon tycker det är det roligaste som finns för om man kommer med den till matte får man gottis!!



Vi var ju ute och sprang och spårade med Susanne och Signe & komp, de drog sedan vidare till Brk, medans en annan skulle till jobbet. Jag tyckte det var jätte roligt att komma igång med lite aktiviteter igen så jag ska börja betala avgift igen , så vi också får utnyttja Brk planen.



Signe var jätte duktig på att spåra och Susanne visade att framförgåendet är inga problem alls längre!!