8/10/2007

Tandrengörings dax.....





Putsning och finrengöring av hela hunden blev det i dag. I dag tog jag fram tandskrapan och rengjorde tänderna. Det behövdes kan jag säga, det hade börjat bli lite beläggningar längst in på kindtänderna. Nu är de rena och fina igen. Jag funderar lite på att börja med ett pulver som man lägger lite i maten av varje dag som gör att tandstenen inte fastnar lika lätt. Sen har jag effilerat det sista som man upptäcker efterhand. Det var lite på halsen och lite vid öronen som skulle jämnas till.

Nu ska jag till Apoteket och köpa avmasknings medel, så har vi gjort allt inför parningen.

Vi är och plockar svamp på våra ställen några gånger varje vecka och nu på eftermiddagen ska vi träna lite med dummies. Jag köpte en till nu sist jag var på Teba.





Hon blev så söt nu när hon blev lite fixad.