8/09/2007

Funderingar kring Ladys dräktighet....


Idag skulle vi åkt in på agility prov för att se om vi kom med på kursen. Jag hade tänkt åka in, men ändrade mig i sista sekund efter att ha pratat med de som har tyringe djurfoder här i Tyringe. Hon har en uppfödning an Huskies och Kinesiska naken hundar + Dvärg pudel.

Hon tyckte jag skulle ta det lugnt med Lady för man vet inte om det tar på en gång när hon paras eller om det tar några dagar. Hon brukade ta det lugnt med sina tikar de tre första veckorna så att det inte inte stöttes ut. jag vill ju inte att det ska gå fel för Lady när hon blir parad, så att pga att vi är för hurtiga gör mer skada än nytta. vi kan ju bli värsta kantarell sökarna i stället och hitta på allt möjligt annat som inte innehåller hopp och chansen att ramla ner i från något hinder. Jag fortsätter till Våren i stället.


I går trimmade jag och mamma våra hundar och för mig tog det tre timmar. Hm, med mera träning blir det kanske två nästa gång.

Vi sa vi skulle prova trimma en gång i månaden, så blir det aldrig så mycket åt gången. Vi vardags trimmar. Kursen var till mycket nytta. Benen och vinklar och dylikt fick jag mera hum om nu.


På Måndag ska Lady få sin vaxination lite i förväg för att valparna ska ha ett så bra skydd som möjlig när de kommer. Undrar när hon tänkt börja löpa. Det är över 8månader sedan nu, så det blir kanske riktiga Julklapps valpar. Mamma ska ha en, som vi ska ställa ut flitigt. Hon är ju pensionär nu så det är roligt att vi har samma intresse. Vi har ju tänkt ställa Zita fler gånger oxå.


Jag har redan planerat var Lady ska vara de två första veckorna. I Fabians rum, så han får låna min säng. Sen blir det köket så att de inte kommer åt någon kontakt(vi har ganska stort kök.) Vi längtar allihop nu och tycker det ska bli jätte mysigt. Jag hoppas på en sådär fyra valpar. Det hade nog varit lagom för en förstföderska.


När jag var uppe i djuraffären pratade vi om att hon ska beställa hem två säckar och sen ska jag ju ha en nappflaska och mjölkersättning för säkerhets skull.(om de kommer en kväll eller helg) Lady har ju Royal så vi köper 2 säckar Starter tror jag det hette. Jag ska in till djursjukhuset och väga henne oxå, det va ett tag sen sist.


Lady visar lite tecken på att kanske börja löpa: 1:Fläckarna börjar lukta så mycket godare. 2:Hon kissar(markerar) mycket oftare, så det är nog om en ca. två veckor ungefär.


Sen måste jag räkna noga till ca. 10 dygnet och antingen skjutsar mamma mig upp eller så tar vi tåget och så stannar vi några dagar för man vet ju inte riktigt vilket dygn som är Ladys dygn. Vi ska bo på vandrarhem( ett jätte mysigt sådant.)

Hopefully it is Ladys time ín the month`soon!