3/06/2008

VÄNTANS TIDER

Att vänta är som att gå omkring och inte riktigt bli färdig att göra något. Man går omkring och ser allt men inget händer. Sen händer allt på en gång.

Jag skulle ut och spåra med Veronika med Novak och Grim, men vädret var för blåsigt för ett första viltspår för dem.(tur jag kan liksom inte koncentrera mig på sånt just nu):)Vi var i hennes trädgård en bra stund i stället och snackade om lilla Smilla:))

Hemma ska jag städa fixa och greja för ungarna med mat, Lady som ska vara hos mamma och klippa trimma och tvätta lille Hugo, men nu är kl 14 och fortfarande kan jag inte få tummarna loss.

Ja så är det för mig när jag väntar och längtar!!!

Nu måste jag komma igång så allt ser hyfsat och bra ut här hemma på Fredag i varje fall.

SMILLA GUMMAN!!

Hur blir det nu med skorna som vi nyligen kunnat plocka ner från hatthyllan och skåpen??

Kastruller och tallrikar som inte blir diskade direkt:)(

Vi kommer ju helt plötsligt ha Tyringes renaste lägenhet med allt på sin plats, fast kanske lite högre upp på plats.

Data sladden och telefon jacket, hm här ska kluras på hur vi ska göra det valpsäkert igen.

Sovplatsen blir ju hos Matte, men när jag jobbar får lilla Matte hoppa in som reserv som vanligt.

Matplatsen är brevid de andras. I några stadigt i satta matskålar på en robust ställning.

Maten finns i Royal tunnan.

Halsbandet ligger i väskan redo att sättas på när vi kommer upp.(som hon kan ha en vecka eller två!)

Liggplatserna är ju många, Säng, en del på Soffan och de andra utspridda hundbäddarna som finns!!! På balkong i hallen ja ibland snubblar man ju på dem.

Gnagben i alla modeller i mängder. Gosdjur och leksaker mycket som säkert blir mindre igenkännande efterhand!!

Nu är det snart dax, Smilla för dig att flytta till Skåne och för oss att få ännu en hund till flocken här nere!!

LÄNGTAR!!!