3/19/2008

Jag och Lady var ute i går med min ny fixade cyckel. Det gick inte att ta miste på vilken glädje Lady tyckte det var att få springa med sina lurvig små. Hon såg leende ut hela vägen. Speciellt på cyckelvägen när hon sprang lös, hon sprang tio, tjugo meter framför och bara sträckte ut sig i varje steg.

Nu när det varit regningt och snöigt så har jag inte sprungit mycket, Lady älskar att springa.

Jag pratade med en tjej i går som köpt Dobermann, jätte skoj! Ska bli så roligt med en hund i nästan samma ålder som man kan följa. Se lik och olikheter i . Den ena hunden är ju inte den andra lik!

Lady har satt sig i respekt hos Smilla, mer och mer så det börjar stabilisera sig. Sen kommer ju lilla retstickan ibland av sig och Lady får berätta vad man så lätt kan glömma bort.

En gång har Lady lekt lite med henne!!!x i taket!! Jag låter Lady ha en liten tuff stil mot henne,hm som att hon kan:)) för hon kommer ha svårt att hävda sig annars, när lilltjejen blir större om några månader. Så att de får en bra balans sinsimellan!! Mammas Zita är ju mer dominant(de har ju olika läggningar) än Lady som är en hund som inte tycker att så mycket behövs läggas energi på. Henne har Smilla låtit vara alldeles ifred!! Hundar är inte dumma de!!

Jag vill ha en ny kamera. Min Dotter har tagit tillbaka sin nu, så jag tittar på olika alternativ. Kanske jag köper en lika fin som Tanja, Jag får se.

Hugo och Smilla fronten!

De är som syskon. ena stunden sover de ihop som en liten boll, andra stunden så busar de, sen tröttnar någon, Sen gnagar de på benen tillsammans, sen vill någon ha det i fred.

Smilla har blivit mera framåt. Jag brukar sätta mig på gården och låta henne upptäcka världen själv, med allt som finns på gården just då.
Barnen tycker hon blir mer och mer spännande. (Min granne har en katt som brukar vara mest på gården)Katten tittar hon bara lite på och Yxra (Forsten)leker hon lite mer med för varje gång vi träffas.

Änn så länge tycker hon om En Dvärgpincher som finns på gården mest!!

Första kloklippningen är avklarad och det gick jätte bra, en dans på rosor. Jag klipper ju klorna en gång i veckan så de är vana vid hantering utav sina tassar. Smillas är så lena och mjuka(trampdynorna)!!

Hugo killen!
Han har riktigt blommat upp nu sen Smilla kom hit. Han leker mycket mer och tycker allt är roligare. Han har blivit storebror. Barnen älskar han, katten skäller han på för han blev riven av honom när han kom för nära en gång. Tänder har han knappt några. När han ska käka kex så håller han på bra länge innan det slinker ner.

Så Smillas tänder är han inte över förtjust i för de är ju som små saxar medans hans knappt känns. Känns bra att just Marie ska ha honom, så jag kan följa dem över nätet!! Hon har ju skaffat en blogg nu!!

Det är lite kallt ute, men solen skiner!!

2 jobbenätter har jag framått och då turas barnen om att sova i min säng så hundarna speciellt Smilla har tryggheten kvar och rummet är valpsäkrat!!