3/04/2008

Dagarna går så fort nu, snart Fredag och då ska vi upp till Bodil. Som ska hjälpa mig att hämta Smilla på Kennel Jean Dark som ligger lite utanför Arlanda. Foto Ammi Aro

Tack så jätte mycket på förhand!!:)) I morgon ska jag in och hämta ett halsband till lilla tjejen som hon ska ha när vi åker hem på tåget. De är ju lite mindre än vad man tror från början.

På Lördagen ska vi till Barva för utställning med Hugo. Första utställningen!! Vi åker upp på Fredag morgon och sover sen över hos Bodil uppe i Norrköping till på Söndag.


På Lördag så ska även Tanja med Ebba med till Barva, ska bli så roligt att äntligen få träffa internet kompisen på riktigt. Hon var på väg att köpa Anni, men bestämde sig för hund på närmare håll, med annan färg.
Mycket som händer just nu. Jag är så nyfiken på lilla Smilla så jag kan ju knappt sova på nätterna.

För övrigt var Lady och jag ute och spårade i går och hon spårade som på räls tills vi kom till öppet fält och blåst, där fick hon jobba lite, men hittade klöven och var som vanligt superglad över klöven och tuggade av en del. Det får hon för min, det är hennes belöning för spårandet och det har gjort att hon slutar spåra vid slutet. Jag hade lagt det i moss skog som hon annars har lite problem med, men inte nu inte, motivationen är på topp. Hon slutade aldrig spåra utan var ihärdig tills slutet. Lady har börjat gå ner i vikt nu, så ökad motion i samband med Royal diet foder funkar jätte bra för oss.

Vi var ute i solen med Mamma och Zitas, Chanel och så vi då Lady och Hugo och lilla jag. Picknick korgen var med och stolar så kunde de rusa av sig som de ville. Mysigt:) Det enda är att vi måste vara ute en två timmar innan, så att hon hinner springa av sig en del innan, så att takten blir lagom för andra att följa. Det äer bättre än att dämpa henne för då är glädjen fullt med hela tiden på ett mer naturligt sätt.


Nästa vecka blir det ett spår utan några som helst markeringar för mig att ha som hjälp, då är det lita på hunden till hundra procent. Titta på hennes kropp speciellt svansen när det är spår och lite mera osäkert. Ska bli så skoj. Om det funkar anmäler vi till öppenklass direkt. I hope!!!


Man ska alltid lita på hunden. Jag läste i en blogg om en hund som hade spårat igenom stan upp för trappor i hissen och vidare i väg. De har så mycket bättre luktsinnen än vad man ibland förstår.


Så nu är det sista jobbnatten för mig, jag har tagit semester och sen ska här börjas fixas tassar och klippas klor osv. Tyvärr kan Lady inte följa med upp för Man får bara ha två hundar på tåget, så hon stannar hemma med passning av barnen plus mamma. Kanske nyttigt för henne och mig också. Hugo behöver definitivt mer ensamtid, för han hänger en hel del på mamma Lady. Spännande att se om Hugo är lik sina halvsyskon där uppe.


Till sätt eller utseende. Och Bodil och Sandra är ju bara hur trevliga som helst så detta blir en trevlig semester.


Jag längtar!!