2/06/2007

Jag är chockad!!!

Efter minst två veckors försök att komma in och kunna skriva i min dagbok lyckas jag, men jag vet inte hur?????!!!!!!!

Det har hänt jätte mycket sen sist jag var här inne. Vi har varit ute med Bosse nästan varje kväll och han är en buse imellanåt som retas som en liten tonåring med Lady titt som tätt. Men han uppskattar kvällspromenaderna det ser jag.

Vi har varit på lång promenad (minst4 timmar)med Susan och hennes tre hundar, Leona och hennes Weimaraner Oden, som var hur fin som helst. (Funderade ett tag på en sådan hund, silverglänsande med ljusa ögon.) Vi avslutade med lite varmt att dricka hemma hos Leona och där var det jätte tjusigt.
Två mycket trevliga människor som tycker lika mycket om att prata hund som jag är aldrig fel att prata med.

Lady och Tindra har varit på sina små träffar och Selma har fått åka till veterinären för lite fixning utav sina sporrar på bakbenen.

Jag skall börja jobba natt så nu skall jag börja ta mig in och träna lydnad med hundarna igen på brukshundsklubben i Hässleholm. Nu skall här börja tränas på allvar, dessutom har jag mer tid hemma för sonen som är sjuk till och från.

Idag har vi varit ute och gått med en arbetskamrat och det är jobbigt det också att inte få snusa som man vill utan gå på lite utan drag.
När vi kom hem så gjorde vi lite konster och Selma är ju så duktig på det, hon vet när jag säger orden och gör det. Lady blir mer upphetsad och kan inte lika bra ännu, men hon tycker det är minst lika skoj. Vi tränade lite kryp för första gången för Lady och det ser ju så roligt ut. Tänk att på tävling har jag för mig de ska krypa 15 meter med minst en sväng. Helt otroligt.

Vi träffade en liten hund som var en Cockerblandning och vi pratade om att vi kanske skulle träffas en dag. Lady gillade hunden.

I morgon skall vi träna lydnad på planen utanför där vi bor och på eftermiddagen skall Tindra och Lady träffas på en tur sen på kvällen skall jag jobba.

Jag längtar till viltspårskursen kommer i gång.

Hoppas att jag kommer in i min blogg i fortsättningen.