2/19/2007

Vi följde med till Maggan...

Zita skulle bli trimmad och fin och vi följde med som sällskap och skulle få tips i min klippning.
Zita blev riktigt fin, aldeles glänsande och fin. Färgen blev mycket mörkare nu sen allt underhullet plockats bort.

Mamma har ju dessutom haft Zita på diet, men nu är hon i perfekt hull, Duktig Matte!


Jag fick tips med hur jag skulle klippa Lady och hon klippte ett framben ett bak osv så skulle jag fortsätta när hon kom hem. Men den lilla hönan sprang ut som hon brukar när vi går ut till kattmaten tänkte jag, men icke det blev fasan jakt genom lera och snår, jag efter i flyende fläng galet arg(som om hon brydde sig när fasanen var inom synhåll.) Jag fastnade i gyttjan och fortsatte sprinta och genom en hage efter där skallade hon och stog still en stund då var jag framme och pratade alvar med tjejen.

Sen var det gå HÄR och inte någon annanstans, för vi brukar alltid hälsa lite på mormor Samantha och mamma Cleo och syster Ella till Lady när vi är här. I dag var dessutom syster Bea på besök för hon löpte och det finns en liten Nisse hemma hos henne. Kan säga att hon inte brydde sig om något annat än att jag skulle säga varsegod så att som hon tyckte det var fritt fram med jakten igen, men icke sa nicke det blev att sitta still så jag åtminstonde skulle kunna hälsa lite. (fortfarande arg som ett bi), men, men det rinner av en på något sätt. Det måste sett komiskt ut när jag sprang och kängorna nästan fastnade i gyttjan, höll på att rusa rakt in i elstängslet och vidar in i hagen.

Mamma Cleo är trimmad, systrarna Ella och Bea.

Zitas Mamma Ellen(svart) Samantha Ladys mormor(liver roan) och Bea.

BUSFRÖET LADY `JAKT COCKER´, Hmmmmm..

Lady har sin lilla (föredetta) Gula väst på sig så magen är ju ren i varje fall.

Näää ja lovar, sitter bara här och tittar lite!!!