2/17/2007

Klippning och trimmning...






Jag blev inspirerad utav att titta på när Tindra blev trimmad, så nu har jag hållit på i går kväll och skall göra nu i kväll. Det är riktigt roligt att klippa och trimma.

Mamma har en effilerings sax och min svägerska en trimmer resten av verktyg har jag själv.



Jag har tittat efter bilder och läst i två olika tidningar där det står beskrivet hur man skall göra, så efter några gånger blir det nog riktigt bra.



Lady tycker det är hel skööönt när jag håller på med henne så det är inget problem, skulle vara när jag trimmar lite väl mycket någonstans men man får trösta sig med att det växer ut snabbt igen. Om jag blir färdig i kväll skall jag sätta in en bild på henne.



Hennes ansikte blir mycket sötare nu när huvudet är rent från all lång päls.



Jag skall skriva i hennes stamtavla och skriva hur det gått på våra utställningar också, kan kanske vara roligt att läsa om.



Vi har varit ute i dag på en liten cockerutflykt med Carina och Tindra, Mamma med Zita och det var riktigt skönt.




Jag blir inte riktigt klok på om det skall effileras eller trimmas ut på sidorna om halsen, Hjälp!




:)Tror jag effilerar, slut resultatet visas senare i kväll..(om det fins något kvar att visa, klipper kanske bort för mycket.) :)



Ifrån denna sidan blev det så här och sen från andra sidan och en bild framifrån på en supertrött gumma som fått stå ut mycket i dag. Jag skall till uppfödaren på måndag då skall hon få hjälpa mig med de finstilta och rätta till där jag gjort fel. rapporterar om vad hon hade att säga om mitt första försök.


Funderar på om det är dax för bantning(tjockesmocke kanske)?!?! Ställandet får jag träna på, kanske framför en spegel på ett bord. Det tipset har jag fått av någon kunnig. Och sen kanske jag borde tvätta henne, jag gör alltid allting bakvänt.

Matte snälla jag är trött och kiss nödig!!! Äntligen färdiga nu sticker vi ut på Nattarundan, juhuu,jippie!