2/15/2007

Stads utflykt....

I dag var vi med Matte och lill Husse in till Hässleholm för Husse skulle till Läkaren.
Efter det tog vi en runda i en liten skog som ligger vid sjukhuset. Vi var så duktiga så och sprang inte efter ett enda får även fst vi hade möjlighet till det. Sen hamnade vi vid vattentornet och det var ganska kul att springa omkring lite där.
Matte har ju jobbat förra natten och skall jobba nästa så när vi kom hem efter tre timmar var det sova ända till kl. 17.00 och sen ut på en liten runda för Matte vill ta det lugnt inför jobb passen. hon trivs förövrigt riktigt bra, roligt.
Innan hon sticker i väg skall vi ha en liten koppekrunda med Bosse vilket kan vara jätte nyttigt för honnom och annars stannar ju jag hellre hemma(Lady).

I går var vi på en runda till Finja och sen gick vi längs med Finjasjön hem, vattnet har börjat sjunka undan nu. Så vi kunde ta oss över hela vägen till Mjölkalånga.

När vi kom hem gick Matte till Carina och tittade på när Tindra blev friserad utav Maria. Blev själv inspirerad så jag började lite smått reda ut Ladys päls. Vi pratade en hel del uppfödning och jag måste ju börja fundera på blivande pappa till Ladys valpar snart. Vi pratade mycket om vilken färg man skulle blanda med vilken och så och vi hade hört hemst olika hur man skulle mixtra med det. Det måste jag också läsa på om känner jag. Carina bjöd på super god räkbaguett, tack Carina. Jag får bjuda tillbaks en annan gång.

Nu skall jag ta det lugnt framför tv-n innan Bosse rundan, Tjingeling.