10/05/2006

Trattkantareller efter timmar av slit..



I dag var vi ute på Hovdala och plockade svamp eller rättare sagt skulle hitta, men det var som förgjort. Vi hade trevligt ända med skogspromenader på och utanför stigarna. Vi var ute på ängarna och fikade ibland kossorna.

När vi åkte ifrån Hovdala tyckte vi det luktade skit lång väg, men tänkte att det var säkert bondgården vi körde förbi. Icke sa Nicke, Selma hade lagt huvudet rakt i rådjurs skiten och stank som ett helt UTE DASS! Det var bara att ta vårat sista vatten + en halv toarulle och prova gnida bäst det gick.

JAG FÅR BARA SÄGA TACK CARINA FÖR TRATTISARNA VI FICK MED OSS HEM!
EFTER TIMMAR AV SLIT BERÄTTADE HON OM ETT STÄLLE HON HADE VARIT PÅ EN GÅNG OCH MYCKET RIKTIGT DÄR FANNS DE.

Är själv mer inne på vanliga kantareller men lyckades faktiskt hitta en hel del(glad).
Sen fick vi som vanligt bråttom. Jag hann inte mer än att lämpa av Selma för att åka vidare ut till agilityn med Lady. Vi satte i ordning kombinationerna vi bestämt oss för och började lite smått träna.
Efter en halvtimme kom Elinor med Ebba och vi började träna lite till sammans.Ebba är en söt litan mellan pudel som passar jätte bra ihop med Lady. De är nästan lika gamla och leker på samma vis, (roligt att titta på galenpannorna när de busar).
Jag tyckte det gick bättre igen. Höll på en del med slalomingångar och komandon som:ut,frammåt,mellan och runt. Runt tog ett tag men i slutet började hon tänka..
När vi var färdiga fick de busa av sig lite och jag tränade några inkallningar medans en grupp med hundar gick förbi, hon fortsatte att vara fokuserad på mig.
Tror hon var dödens trött för så långsamt hon sprang har hon aldrig gjort någon gång innan.
Lady´s dag var hennes längst hitills, hon var i gång från kl9.30-20.00, då kan jag medela att när vi kommit hem på kvällen låg Selma fortfarande och var halv död.
i morgon blir det vilodag för på Lördag skall vi på Rally Lydnad, jag längtar redan.