10/25/2006

Gäsp!!

Matte håller nog på med, ja vi vet inte vad. tvingar oss att sitta i en hel timme utanför affären. Kan rent av tro att hon letade efter något, men nej vi satt och satt så till slut bestämde jag att en liten gråsparv hade ju inte varit fel som mellan mål.
Så jag började med lite kundvagnsbestigning och trodde jag skulle lyckas att i varjefall pussa lite på en, jag balanserade och balanserade men kom aldrig upp till toppen.
Selma tog sig en lur för hon är ju mer van vid mattes lustiga ideér. Hon hade ju prövat det där med att fånga fågel hemma och visste att det är inte Matte glad över (när man har en liten blå undelat i munnen)då blir man utvisad till sin plats.(fågeln klarade sig med chock skador)

Lydnads träningen i dag gick över förväntan, kan ju bero på den goda leverbiffen matte smusslat med som vi fick när vi var duktiga.
12 underbara minuter var fick vi med Matte och jag kan lova vi tog väl hand om henne.(Hon var lyckligare än på länge).

Selma var mer följsam än sist och Lady lade sig på studs, kom som skjuten ur kanon vid inkallningen, gick bättre i fria följet och HÖLL apporten tills Matte sa loss.(duktiga lill tjejen).



Ett nytt moment fick jag lite smått prova på Framför gåendet.