10/18/2006

Spårnings arbetet börjar bli bättre..




Vi var och spårade i Måndags med Novac och Grim och nu börjar det bli mycket bättre. Veronika la ut spåret till Lady och det var inga problem alls. Hon markerade bägge pinnarna också.
Jag skall börja träna lydnaden mer nu för det verkar som att Lady har lugnat sig något. Känner på mig att om jag tränar oftare kommer de flesta sakerna att gå bra. Hon har lite grunder sedan innan så vi skall nog lyckas med det.
Selma har också mera fått in klämmen igen hon har ju gjort det bra innan.
I går skulle Lady friseras inför utställningen på Lördag, sen jobbade jag hela kvällen.
I dag har vi varit ute på långpromenad och Jag lät Lady var lös lite mer på ställen hon inte brukar få vara lös på och det blev en lyckad promenad.
Hon vet vad hon får , men ibland rycker det i hela kroppen för att få göra ändå. Selma är mer harmonisk än på länge. Jag tror hon hittat sin roll nu igen, hoppas min lille son kommer vara frisk länge nu så att jag kan koncentrera mig på det jag vill.
Jag drömmer om min framtida Dobberman men skall lugna mig något år till. Det kommer bli en utmaning men skall samtidigt bli jätte skoj.
Vi var förrästen ute med Bosse dobberman i skogen i Söndags. Det var hans första lösa skogstur och han älskade det. Han pucklade på Selma några gånger , men hon struntade i det fullstäningt(jag blev glad att hon kan ha tålamod). Det skymde lite i skogen och vi gick förbi en ko hage med kossor i, då fick Bosse nojan och drog i väg flera kilometer tror jag. Vi stod kvar och väntade i fem minuter(långa) så var han tillbaka som en pil och vi fortsatte att gå.
Jag tycker han är för härlig lille Bosse en riktig liten spillevink.
Hoppas att min Dobbis blir likadan. Jag tycker det verkar som att alla Dobbisar är glada och har mycket spring och tycker om när det händer saker, så det blir säkert samma med min.Jag vill ju inte bli för gamal innan så att jag inte orkar med det. Lady skall ju få sin valpkull först sen är det dax för min lilla Greta eller Siri eller vad det nu bli. En tik har jag bestämt att det blir det.