10/30/2006

Sista promenaden för säsongen med cokrarna från Söderåsen och Companie!!

Först en bild på den supersnygga hunden NOVAK


Nu skall jag berätta något som jag blev så himla glad för. Min lilla Selma följde med på våran sista promenad för säsongen och hon var som vilken hund helst och då var hon ibland fyra andra tikar. Hon skötte sig perfekt. Jag är riktigt stolt över henne hon börjar bli mer och mer säker i sig själv, lugn och stabil som bara den(skööönt)!

Vi var ute i Våran skog och jag fick visa vart vi brukar gå någon gång i veckan och det uppskattades av alla. Särskilt som jag visade dem gula kantareller och tagg svamp. Sen gjorde Maggan en upptäckt åt mig också och hittade fullt av trattisar. Lustigt jag har bara gått denna runda i snart tre års tid, men jag har aldrig letat trattkantareller här. Så nu skall vi dit jag och flickorna med Bosse och Matte och plocka på Onsdag förmiddag.

Alla hundarna tyckte det var härligt på turen och det märktes verkligen att Selma och Lady visade dem runt. Lady var hela tiden först.

Sen fick jag en snilleblixt att låta Lady spåra gosdjur på ängen(hade glömt att mörkret kom en timma tidigare ) för då kanske hon inte rusade på för att komma till godiset och ta mig tusan det gick. Jag hittade ju inte till början utan jag fick fullständigt lita på Lady och hon hittade vartända ett av de fem gosdjuren. Vi kampade lite med det sista för att hon inte skulle spåra vidare.(framsteg)!!

I dag hade jag en lina på femton meter bunden runt midjan och kopplad i Lady, på det viset gick vi ut på ett fält fullt med kaninhålor och mullvadshögar och liknande. Jag körde med inkallning och klickern kom väl till pass.

Sen inne tränade vi på att hålla apporten tills Matte säger Loss och klickern är som sagt ett jätte bra verktyg. Selma kan det ju redan så jag lade apporten på bordet så att hon fick hämta den därifrån. Hon tyckte det var jätte mysko men gjorde det.

Det finns igentligen jätte mycket man kan göra innomhus som sen sätts i hop iflera led när man gör det ute.

Har fått tips om att använda en Pet-flaska med småsten i när det skälls när någon kommer eller vid okynnes skällande. Tänkte jag skulle testa. Jag filmade en liten snutt på hundarna som jag hoppas skall komma in snart.WEBBMASTERN!!! +bilder på både kompisar och länksidor och ny framside bild.Natti,natti jag är den ända i detta hushållet som jobbar denna veckan!!!


Min Superduktiga Selma!!!