5/06/2008

Smillas vikt osv...

Petra i ett nötskal, jaha vad då,då? Jo, jag skulle ju bara jobba kvällar men hade tittat fel som vanligt och kl 7 i morse var det jag som fick pallra mig till jobbet.

Jag ringde till Chatarina med Hedda som ställde upp och tog Smilla och mamma tog Lady, då var det löst. De skulle vara själva en stund först och sen skulle de hämta. Chatarina hade ju även Sebbe den dagen. Och och och om man inte är van vid fröken Smilla och inte är bestämd ja då lever hon rövare med en och de hände hemma hos henne. Smilla busa och busa och busa tills Hedda fick en fristad i sovrummet och Sebbe gömde sig under möblerna. Jag berättade sen att jag brukar kalla Fröken Smilla för damphunden som ibland inte inser att hon är trött utan behöver någon som berättar för henne att nu ska bäbis hunden sova och då slocknar hon efter fem minuter!!

Men tack så jätte mycket för att du ställde upp och jag hjälper gärna till med Hedda någon annan gång igen. Kanske du kan tänka dig Smilla på besök i framtiden ändå, för hon kan vara världens bästa oxå:)!!!

Jag har vägt de små och nu väger Lady 12,5 kg och Smilla 17,2kg. Den ena går upp BRA, Den andra ner, JÄTTE BRA!!

Smilla fyller ju 4 månader den 13 MAj så jag kan tänka hon väger omkring 18kg då. Vi får se!!

I dag så följer jag och Smilla med till Brk och tränar lite för oss själva, undrar just när våran kurs kommer igång???

Ha det bra i Värmen; puh!