5/01/2008

På valborg..

Smilla dricker vatten med Duffy.. Signe
Lady på friar stråt..
Duffy... Duffy som har en liten Smilla efter sig... Ja nu är vi inne iMaj och Valborgsmässoafton var vi på Guldkusten och grillade med kompisar och tittade på en film hemma hos en. Alla hundarna låg fint och sov när vi tittade på filmen, de var så duktiga så!!

Först tog vi en promenad med Duffy och det tyckte ju höglöpande Lady var Lattjolajbans!!Agnes, Signe och Smilla var ju oxå med. Smilla är ju mer och mer fasinerad över sina gelikar Dobbis fröknarna Agnes och Signe.
Speciellt Agnes tycker hon om!

Men ju äldre hon blir ju mer vill hon leka och hon springer och tittar på när de stora!!hundarna leker och lär massa bus:)
I dag har vi varit på Dobermannklubben Syds möte och de hade ordnat med att vi skulle vara på en gård där de har byggt upp olika banor att använda för hundar. Agility, Sök, Räddningshundbana osv. Det var jätte roligt att prova på. Tror jag ska föreslå Cockerklubben att ordna något på detta ställe. Jag fick ännu lite fler tips om hur jag ska göra vid utställnings träningen, tack Kristina! Jag åkte med Susanne ner till mötet och Fröken Smilla prövade bestämma över baksätet, men se de ville inte riktigt Agnes gå med på, så det lät en hel del ända tills Smilla trängde sig fram och nästan satte sig på Agnes för att sitta där hon ville sitta i bilen:)
Det resulterade i en liten skönhetsskråma på nosen, men vad gör man inte för att få Sin! plats!!
På hemvägen tog vi tåget för Susanne skulle vidare till kompisar och då var vi helt slut både jag och gumman som blev en liten boll!
Lady fick snällt vara hemma höglöpane lilla damen.

Det enda kortet jag tog var på Smilla på¨tåget hem, tyvärr! (Hon är helt slut i rutan!!