5/10/2008

Kenzo på besök....

I går var Kenzo killen på besök!!

Han hade blivit ännu mera nallebjörn och var hur söt som helst. Han är precis som Lady ,Mattes hund och alla älskade honom fortfarande på Gatan. Han är en cool kille.

Maggan Ladys uppfödare på Kennel Zambells hjälpte oss med trimmningen inför Utställningen, Tack för det!!En valp är en valp och ska se ut som en sådan för vuxna är de länge nog. Så det blev en trimmning som passar en lufsig kille på 6 månader.

Kenzo och syster Diva..
Allt gick jätte bra och alla 6 hundarna gick bra i hop. Vi satt på balkongen och fikade och alla sex sov liggande hos oss där ute:)

I dag var jag och Lady på viltspårskurs. Och det var lika roligt som sist för ett år sen. Lady visste vad som var på gång och spårade på som den tok (12 minuter) hon blir när det är Viltspår på gång. Hon avslutade med att när hon hittat klöven springa ner till ån och ta ett dopp med klöven inom räckhåll för den vill hon gärna behålla lite till:)

Jag hade en himla tur som hittade en tjej med en Springerspaniel, som bodde i Tyringe. Vi har träffat dem innan i skogen.Hunden heter Fanny!!Hon och Lady satt där bak i bilen som de alltid gjort det, så skönt så!!

Så skjutsen är ordnad annars hade vi cycklat ut tänkte jag. Eller så skulle mamma skjutsat mig. Vi träffade även Cockern Molly med Husse och Matte och hon spårade precis lika snabbt som Lady, de var lika i sitt sätt att spåra!!


Nytt för mig är att nu ska vi rita upp karta och gå med och ge ett omdömme om hur vi tyckte den som spårade spåra. Man lär sig mycket på det och Ledarna berättade för oss hur och vad vi gjort rätt och fel.
DET VAR JÄTTE SKOJ TYCKTE BÅDE lADY OCH JAG:)!!