5/02/2008

Jag blir lite smått bedrövad!!!

I dag på morgonpromenaden utan borstade tänder och kammat hår, med snabbt påsatta byxor och enbart t-shirt, så träffade vi änligen Dacke, som jag hört så mycket om från mamma.

Och han är en jätte söt liten 4 månaders valp som tyckte precis som Smilla det var jätte skoj att busa omkring, Men de började fråga mig om vissa attityder som Dacke redan hade hur de skulle göra. De sa att de trodde att en cocker var en snäll trevlig hund, medans de fått en hund som bet efter dem och visade lite väl mycket humör.Jag vet ju att andra med samma pappa som Dacke, som har haft stora problem med sina hundar!!

JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD på uppfödare som vet om att hund ger avkomma som inte är enligt cockerns sätt och fortsätter avla på denna. Tänk alla dessa stackars valpköpare som tror de fått en cocker men fått ja en som ser ut som en men uppför sig på icke cockerlikt sätt!!! MAN SKA nog fundera ett steg längre än att bara se den fina ytan. Människor ska ju kunna hantera dem oxå. De var ju så glada för sin hund, men undrade över problem Redan nu med en liten valp på 4 månader, som bara ska leva livet med lek och vara bekymmerslös!!! Nu är dessa två en familj utan barn, men tänk med barn inblandade kan det hända ännu fler olyckor, hon var ju så bekymmrad att han skulle bita ett barn!!
JAG TYCKER ATT UPPFÖDARE(även jag) HAr som största ansvar att få fram individer som går att hantera. Ja man får bli rädd som hund om det kommer en okänd människa och ska pilla som jag gjorde nu för att få bort en fästing, men hunden ska inte bita efter pga av osäkerhet utan en cocker får aldrig bita. De ska inte finnas i deras sätt alls!!!

Nu lyckades jag lugna hunden genom att fortsätta hålla kvar och klappa honom i mungipan lite lugnande och fick bort fästingen. Ägarna ville att jag skulle hjälpa dem med fästingen.Uppfödare har ett ansvar!!De frågade flera gånger om en cocker skulle vara så där!!!
Nu har ju dessa haft hund förr så man kan ju bryta många mönster fortfarande, men de skulle inte behövt bekymmra sig om det utan bara behövt glädja sig åt sina fina lille cocker kille och njuta av honom!!

Arg blir jag!!