5/31/2008

Smillas debut i Utställningsringen!!!

SMilla Petitte:-)
I dag var vi på Brk i Burlöv(fast det ligger i Arlöv)!
Burlövs Officiella utställning för bruksraser.

Den första utställningen för Fröken Smilla och det gick riktigt bra.

Hon fick en 1 med Hp och blev Bir valp!! Jätte skoj.

Skriver in kritiken på Utställningsresultat.

Och bilder kommer från dem som kom tvåa Helene med Millie:Tamlands Eloise-Emilia som jag ska få skickat till mig.
Helene-Millie och Smilla med Matte!!

De kom fram och presenterade sig med Millie, sen satt vi och pratade nästan hela dagen igenom. Kennel Origostam med Christina och dotter var där och ett trevlig par med en hund från Christina. Terese med Tea och Pontus med Sajka och Toppdobbarna var oxå där. En kille med en hund från Portugal på 1år var där oxå. Och ännu fler med det var dessa jag pratade med.Det var en jätte fin sammanhållning mellan alla och suuperskoj runt ringen oxå.
Smilla tyckte det var skoj att leka, men hon blev snabbt trött och då märktes det att hon var lilla Bäbisen.

Sen var vi ju kvar för bäst in show men då hade Smilla däckat (med två blöta handdukar över sig)och jag väckte henne när de ropade att det var dax, så en något sömndrucken Smilla gjorde sitt bästa och vi kom 6-a och fick en prydnads sak, två ben och godis.

En jätte trevlig första utställning blev det för oss, men resandet tog nästan hela dagen, så fortsättningsvis ska jag kolla hur man tar sig dit innan jag anmäler.