2/26/2008

Dobermann om två veckor!!!! JOHOO!!!


Signe och hennes syster Agnes!


Jag har funderat och funderat och nu kommit fram till att jag ska göra som jag hade tänkt från början. Det som bla finns på min sida om mig själv.

Mina Dobermann planer har gått lite upp och ner, men ju närmare jag har funderat över om jag skulle ha cocker Hanar till avel och utställning eller ha min Dobermann att jobba med. Är det inte svårt att välja. För Ladys del var det ju därför hon skulle ha en kull valpar för att hon skulle bli lite mer vuxen. Hon behövde växas efter att Selma flyttade från familjen mentalt framför allt för hon blev lite nertryckt av henne. Som tur var är hon så himmla stabil i sig själv, så hon har klarat det jätte bra. Hon har växt nu när hon blivit mamma.

I förrgår flyttade Anni och Kenzo och det var skoj att de äntligen kan få börja utvecklas till egna individer, men samtidigt jätte jobbigt att se dem gå ut genom dörren. Lady tyckte det var skönt att det blev lite lugnare här hemma. Hugo träffar Chanel. Så nu är det bara Hugo kvar som väntar på att få hitta en egen familj!!

De som köpte dem var två trevliga familjer och vi ska ha valpträffar och träffas vid olika tillfällen, så jag har kvar kontakten med dem. Skoj!! De flyttade ju inte så jätte långt så det känns bra.
Anni ska fortfarande heta Anni och de som har Kenzo har två olika alternativ de väljer mellan, jag återkommer när de bestämmt sig.

Min lilla Dobermann kommer ifrån Kennel Jean Dark som ligger uppe lite utanför Stockholm.

Den är Brun och jag ska hämta den om två veckor, jätte spännande. Det är en helsyster med min kompis Susannes hund Signe, så det ska bli jätte skoj. För Signe är en jätte trevlig hund och hon på Kenneln ville få fram lika trevliga individer en gång till. Det har ju gått himmla bra för flera av Signes syskon, även för Signe både i utställningringen och ute på Bruks och Lydnadsplanen. Så det är bara att hoppas at dessa visar lika bra egenskaper. Jag ska sätta ut en bild i veckan på det lilla livet.