2/22/2008

En Fralla till frukost eller en Fralla på Bred and Breakfast!!!
Vi har haft Hedda på besök över natten för hennes Matte skulle in och ligga på sjukhus över natten. Så i stället för för fyra i sängen blev det fem och det samma i soffan. Jag jobbade ju Natt i går så jag somnade halvt nerföst från min divandel för alla skulle vara där jag var. Hedda hon är rolig hon, jag har aldrig träffat en Fransk Bulldog innan, men hon är väldigt rolig. Det har inte varit så lugnt här inne i lägenheten sen innan valparna började röra på sig, för Hedda polis måste tjecka läget när de små ska ha lite bus eller upptåg.
De är ju lite halv försiktiga i hennes närvaro för de tycker hon är en lustig filur som låter väldig mycket och annorlunda än någon hund de mött förr. Till och med Lady tyckte hon var lustig i början. De har förstått att hon är en hund som ser annorlunda ut och låter lite!!

Efter natten har de blivit mycket modigare och börjar leka lite smått, men då kommer ju som sagt Polisen och allt lugnar ner sig. Hedda snarkade en hel del, men jag var alldeles slut så jag sov som en gris ändå.

När jag varit ute med dem har jag tagit valparna för sig, så de har busat som små galningar ute i stället. Sen Lady och Hedda på en lite längre promenad. Har märkt att även fast hon väger dryga 10 kg är det mycket mera styrka i henne. Hon är som en liten bulldoser ,ett riktigt muskelpaket som låter nästan hela tiden:)
Allting har gått jätte bra här och jag hoppas det samma för Matte Katharina på sjukhuset!!!