2/27/2008

Apportören Lady.

Vi var ute och gick en sväng på cyckelvägen i går och de sprang ju lösa. Efter ett tag undrade jag varför Lady stannade där hon stannade. Jag ropade in henne och hon hade något i munnen. Gissa vad!! En död ekorre som var alldeles hel. Hugo hade stått och tittat på. Jag sa loss till en jätteglad Lady som var så stolt över att hon lämnade ekorre till Matte. Jag berömde henne jätte mycket. Jag hade nästan förväntat mig att hon inte skulle vilja lämna över sitt byte men joho då, aportör ut i fingerspetsarna, Min tjej det!!
Vi har tagit en sväng i skogen jag och Lady och det var nästan farligt. Det har börjat blåsa upp jätte mycket nu och jag fick hoppa över några nerfallna träd. men vi njöt bägge två av att vara ute i skogen och gå bara hon och jag.

Fästingar!!
Måste bara tillägga att nu är fästingarna på väg. Jag har redan plockat en på Lady, så vi har satt på fästinghalsband!!!!