4/14/2008

Jag har funderat både hit och dit och kommit fram till att vi nog ska ha en bur med oss på utställningar till Smilla!

Lady har alltid haft sin bur och tycker om att ligga i den hemma oxå(öppen förstås.)

Så i dag bar det av till djuraffären för burinköp och 15kg mat till Fröken som ju äter som en häst. Jag köpte även en liten klapp till Wilma och Penny som de ska få när vi på Fredag morgon kl6.45 åker till Norrköping för att hälsa på Bodil(surprise:)),Bodil:)!!

Ska bli så skoj att bara umgås en helg utan en massa måsten!!

Jag, Mamma med Zita,Lady,Chanel och Smilla har suttit i skogen med våra ihopfällbara stolar och solat och hundarna har luktat,sprungit,badat och brottats nästan hela tiden. Jag köpte baguetter och Winerbröd och mamma hade med kaffet, Gött!!

Chenell hon är lik sin mor hon och badar i alla pölar hon ser, till mammas stora förtret. Ibland kan man inte låta bli att skratta:)!!

Vi hade med Selmas gamla trä apport, pip delfin och boll och filt, som de alla lekte för fullt med.

VI hade en sån himmla tur för på hemvägen så började det ösa ner och vi hade bara sol när vi var ute.

I kväll ska vi på agility igen jag och Lady och efter det har jag min tredje sista jobb natt!! SÅ SKönt så att få sova på natten efter det och vara vaken på dagen!!

Jag har ju tagit semester dagtid tills slutet av Juni, så det blir en mjukstart för både Lady och Smilla. Sommarlovet börjar ju sen så då är det alltid någon hemma en del av dagen, känns bra!!
De ringde från jobbet just idag och medelade att det var ok!!
Så våran semester för i år blir en vecka i Västervik, så kan vi hälsa på Marie och Hugo och bada och vandra omkring som jag tycker jätte mycket om.Kanske tar vi en tur till min bror i Kalmar oxå, när vi ändå är i krokarna!!

Vi har ju hundbadet med Cockergänget en gång i veckAN HELA SOMMAREN LÅNG SÅ aktiviteter finns det tillräckligt utav. Promenader i Ängelholm någon gång ska vi vara med där oxå!! MM MM!! + all träning som vi ska pyssla med av alla slag!!

Glöm inte Cockersydvästs dag på Järavallen på Kristihimmelsfärdsafton, med lekar och tips promenad och korvgrillning!!

På Torsdag ska jag och Veronika med Novak och Grim ut igen och viltspåra, för jag missar ett kurstillfälle eftersom jag ska till Norrköping. Jag ska sticka ut dagen innan och lägga Ladys i Lövskog denna gång!!

Tjingling/


Har tittat på Utställningar igen, så en fem sex stycken blir det i varje fall detta året, med början i Burlöv i slutet av maj, spännande!!