4/09/2008

Här har det hänt en hel del.
Vi har varit och spårat med Veronika som har Novak och Grim. Det var deras första viltspår och det gick jätte bra för bägge två.
Hugo har flyttat till Marie i Västervik!
Hon kom hit i Måndags med sin son och tre av cockrarna, så fina så!
Vi åkte ut till skogen först så att hennes hundar skulle få springa av sig lite efter resan och så bekantade sig alla hundarna med varandra. Sen gick vi in och skrev kontrakt och drack lite te innan de skulle fortsätta den långa resan hem med sin nya guldklimp!! Allt gick jätte bra och Hugo kommer få ett bra hem hos Marie i Västervik.

Sen var det dax för mig och Lady att börja agility kursen, Vi tog bussen som vanligt till Kungslekplatsen, sen gick vi genom hund dagiset vidare genom skogen ut till Vankiva gamla flygplats för att komma till agilityn. Lady hon kom ihåg allt ganska bra och blev hel taggad när vi satte igång med banorna. Vi var uppdelade efter kunskap och gruppen är en jätte trevlig grupp med en vit mellan Pudel på 10 år som tävlat elit agility, en Jack russel på 4år som tävlat lite grann, en Amrikansk Cocker på 3år, en blandras av mellan storlek som verkade hur duktig som helst och så vi(jag och Lady).

När vi väntade på vår tur var Lady lugn och sansad, när vi skulle göra banan laddade hon för fullt och Ja hon skäller konstant när vi tar slalomet och om jag inte är tillräckligt snabb att visa vart vi ska. Det är mera jag än hon som behöver den här kursen för hon följer mig super bra, Sa ledaren. Jag ska bara samla mina lemmar framförallt händerna som flaxar och gå dit vi ska och inte någon annan stans. MMMen det är ju så jätte skoj med agility med en motiverad hund, som älskar det lika mycket som du.

Vem vet jag kanske provar på någon mer tävling om jag pallar det (nerverna) och vi kan ta oss dit.

Vi ska börja springa igen så jag får upp min kondition oxå!!

Första banan var hop slalom hopp i 4 omgångar för att träna ingångarna för slalomet, nästa framför och bakombyten, tredje balanshindren med A-et och framförbyte. Fjärde banan hann vi inte med, men den tar vi nästa gång.

Jag hade sån himla tur som slapp trava bort mot bussen sen för Susanne var där och tränade lydnad med Agnes och Signe, så vi fick skjuts hem och var hemma halv nio istället för mycket senare.

Smilla gumman hade vilat nästan hela tiden och klarat jätte bra av att vara själv utan vare sig Hugo eller Lady.

I går var vi på våran skogspromenad med Chatarina och Hedda och mamma med Zita och Chanel, jag med mina, en härlig tur i fint väder igen. Våren är här(för att stanna??).

Bus för Smilla på gården med Yxra, lille Sebastian och Hedda och sen på kvällen följde jag och Smilla med in för att vara på brukshundklubben och bekanta oss.Chenel är ju lite äldre och går på valpkurs. Vi fick följa med in på `studiebesök´ och att och titta på dem när de höll på ute på planen. Det var en riktigt trevlig valpkurs och jag fick reda på att Smillas börjar i slutet av April, skoj!!

Lady tyckte ju det var lite orättvist att inte hon fick följa med denna gång, men det är viktigt att ha lite egentid. Både jag och hundarna uppskattar det jätte mycket!!

I dag ska vi ta det mest lugnt.

Jag ska träna på Nej/Varsegod och Smilla sk få sig en liten egen promenad någonstans där vi inte gått innan.
Lady och jag ska ut för lite lydnadsträning på bksidan av huset!

För mig känns det aldeles rätt att nu ha två hundar, jag saknar valparna ibland, men så är:(:)!!
Vi är inte låsta längre, vi kan ta oss överallt för här nere åker man gratis med två hundar både på tåg och buss!!


Ta hand om er i Solskenet:)