4/28/2008

Första riktiga spårningen och Budföring !!!!!

Lady gumman!!Alla på samma bild!!
Lite promenix med mina syrror och vatten innan vi tränar!!
I går var vi och tränade spår och busföring med Susanne och hennes hundar Agnes och Signe!!
Spårningen gjorde jag enligt en bok som menar att de ska hitta spåret själva utan hjälp och visa hur spår motiverade de är. Och det var hon ! Första spåret var på 60meter och jag lade det när hon satt i bilen. Jag hade gjort en början och gått rakt fram 60m, sen stampade jag lite och la en leksak där(Pipisen)!
Jag tog ut hene och gick tyst mot början utan att titta på henne. Hon började snusa ganska snart och gick en bit, sen stog hon still en stund, då gick jag ett steg i spår riktningen, då snusade hon upp det igen och gick en halv meter över pipisen och hjärnan hann tänka vad luktade det här och tog ett steg tillbaka och tog pipisen och jag berömde henne med både kampboll godis och så pipisen så klart.

Nästa spår var lite längre men rakt. Denna gången gick det som på räls och hon drog till och med lite framåt för att nu hade hon fattat grejen. Min roligaste PIPIS finns i slutet, joho!!

Jag är jätte nöjd, hon är som jag trodde en duktig spårare. Nu är det upp till mig att bibehålla skojsenheten i det för henne:)!!

Budföringen

Min lilla loppa var jätte duktig hon sprang först med höglöpande Lady och lärde sig hur det skulle gå till:)Ha ha ha!!!, sen sprang hon gärna själv fram och tillbaka ett antal gånger, joho att få skutta på så där, jätte skoj!!

Kontakten är det inget fel på!!
Nosen i baken och vi kör på!!
Pipisen var är du??
När vi gjort allt vi skulle med Smilla satte jag in henne i bilen, men Utbrytar tjejen Smilla vägrade bli lämnad själv i bilen och tog rutan ut! Antagligen, jag hoppas så ramlade hon ut och hoppade inte ut genom den lilla öppningen i rutan, för hon verkade inte ha skadat sig på något vis, Puh!!

Vi gjorde Budföring med Signe och Agnes oxå och de var så klart jätte duktiga. Smilla ser och lär av dem alla tre!!