1/25/2008

Våran tur blev runt jobbet....


I dag har vi sovit till lite över åtta!!!Härligt!!! Sen fick vi snabbt vända och gå till höger utanför porten i stället för till vänster annars hade kanske alla valparna varit under bussen och snurrat, puh!! Men de kom när Matte ropade kom då alla hundarna precis som de brukar. Med undantag för Anias som var tvungen att bajsa på en gån. De är alltid så nödiga så vi hinner aldig bak på gräsplanen innan minst två har kissat eller bajsat. Det tar jag upp när vi är på väg tillbaka så att de inte går fel. för då är de rastade och vill Hem och äta. jag brukar säga nu går vi Hem, då fattar de galoppen!


Efter att vi ätit frukost blev de blandad koppel och lös promenad. De har fattat att kopplet gör en begränsning, men går gärna med ändå. Vi tog rundan runt om, på mitt jobb och det är ju alltid sensation eftersom de springer lösa förbi dagiset med barna som gärna vill klappa. I dag var där en dagisfröken som gärna ville ha en cocker men inte i år utan om ett tag, som undrade när nästa kull var planerad. Jaha sa jag sommar eller vår blir det nästa gång. Mycket lättare på alla vis. Då kommer Grim och Novak gående så här blev de lite hundträff, när det börjar hagla och efter en stund kommer regnet som har hållt i sig efter det.


Nere vid jobbet träffade vi på en arbetskamrat till mig som tyckte de var urgulliga hon med.


Lady har inte riktigt varit i form de sista dagarna, hon spyr galla och verkar lite hängig. Men hon äter som vanligt, så vi tar det lugnt nu. Passar bra med ett skit väder som det är just nu.

Jag har två jobbedagar kvar sen börjar ledighen på en Hel Vecka!!!Skönt!!!


Då ska vi få in en tur med Tindra om vi får i hop det och hon inte har annat för sig.:))!!Och att Lady verkar OK såklart!!


Jag är jätte nöjd med dem, de följer fortfarande med jätte bra och jag bekymmrar mig inte alls för att någon skulle få för sig att springa bort!!! De är riktigt duktiga!!!!