1/19/2008

Cyckelvägen.....

Jaha, Lördag morgon och vi har precis varit en runda på cyckelvägen. Jag hade tänkt göra som i går ta dom med Lady en och en. Men jag hörde innifrån att om husefriden skulle vara lika bra som den är nu, så får alla med. För cockrar blir ylande vargar, när de känner sig själva, ibland.

Lady och hugo knöt jag utanför och gick in efter Kenzo och Anais. Sen tog vi oss till skogs stigen där jag släppte dem alla. Lady hade i går hittat ett riktigt äckligt ställe med en bajsblöja och jag tänkte ju inte på de utan ett tu tre så var där en Kenzo som tyckte det var jätte spännande och och hade bajs upp på benet.

När vi kom ut på cyckel vägen, så såg jag Veronika komma gående med Grim och Novak. Så det blev hund möte med hundsnack en bra stund mitt på cyckelvägen. Alla spänningar och allt släppte efter ett tag hos valparna och det gick jätte bra.

En cyckel kom och vi gick in till kanten och de är ju godis galna de små och fullt upptagna med oss var de så han kunde lugnt cyckla förbi. Han tittade och log lite.

Alla sover nu gott och det blåser ganska mycket men inte storm ännu i varje fall. På Måndag är det dax för vaxination 12 veckors sprutan. Vi ska göra det tillsammans med alla valparna. Det blir billigare då!

Nu på em ska vi ta oss till gräsplanerna utanför mitt jobb så kan jag sitta på ängen och se på när de springer omkring.

En härlig dag som började kl 8 visade det sig att det skulle bli.

:)Petra!!!!