1/16/2008

En promenad med ny vovve kompis...

I dag har vi varit ute och gått på cyckel vägen jag och valparna. Det gick jätte bra, de börjar förstå att när halsbandet är på då kan man inte gå hur långt som helst. De gick mest lösa för de är ju så följsamma änn så länge. Det märks att de kräver mer än bara ströva omkring bak på gräsmattan nu. Så idag bestämde jag för att ta valpar och mig ut en lite längre promenad. Gick som sagt jätte bra, vi hade hund möte med en tjej som inte vill att hennes tre hundar ska hälsa, då kallade jag in dem och höll dem lite lätt i halsbanden sen gick vi vidare:)


Mitt på dagen hade jag bestämt att en ny bekantskap och jag +mamma skulle ut och gå. Hon har en Fransk Bull dog vid namn Hedda. Jätte skoj med lite nya promenad kompisar. Hon är en liten tik på 2 år som haft en kull på 8 valpar födda på vanligt vis. Jätte ovanligt i Fralle världen. Hon låter roligt, de skäller ju inte utan liksom frustar när de blir ansträngda.

Viltspåret gick si sådär. Vissa bitar var hon jätte rakt på andra inte riktigt med. Hon gav nästan upp på ett ställe och hon var hälften så snabb som hon brukar var(lagom med andra ord), så nu ska vi ta ett nytt i slutet av denna veckan. Idiotvinkeln klarade hon jätte bra gick inte ut utan svängde av direkt. Klöven tog hon direkt och ville äta upp den precis som vanligt!! Vet inte om det kan vara en faktor att hon har ökat istället för minskat i vikt, hon väger 14,3 nu aj, aj ,aj!!!

Får jag ta klöven eller ska vi fota länge till....

Jag ska bara smaka lite till...