1/31/2008

Hovdala

Har blivit ringd flera gånger utav Susanne för att följa med på Hovdala men det har alltid kommit något i mellan. I dag kom vi äntligen dit, med Carina och Tindra.

Härligt att komma ut och röra på sig, speciellt nu med en analkande storm?!? igen, vi får väll se om Tuva eller var det Tyra drar in över Tyringe.

Det var ett bra tag sen vi träffade Carina och Tindra nu, Zita, Tindra och Lady är riktigt goda vänner och tycker om varandras sälsskap. Det är så skönt när man bara kan njuta av promenaden med snack och inte behöver hålla stenkoll på hundarna utan de fixar det själv.

Kan säga att ibland är jag sotis på Zita som inte har det minsta jakt i sig, men i gengäld tycker jag ju hon är en pensionärshund som går i maklig takt och inte jäktar för mycket. Svårt att få henne att göra saker hon inte vill och öronen är täppta ibland, men det är ju hennes charm!!!

Småhundarna hade haft pappers krig, så det var bara att ta fram sopborste och skyffel och plocka papper i varje litet hörn när jag kom hem.

Måste bli färdig att fota lite nu så Cockertjejerna får kort på mitt lilla gäng. En kompis till mig som är konstnär ska måla mina hundar och jag har även beställt en tavla till mamma på hennes två. Hon fyller år i Juni, så det blir en jätte bra födelsedags present. Jag tror hon kommer bli jätte glad för en oljemålning på sina älsklingar.

Det enda jag skulle ge henne var kort på hundarna ett eller flera så kunde hon själv komponera i hop det. Jag är jätte nyfiken på resultatet.