3/21/2007

VILTSPÅRSKURSEN HAR BÖRJAT...

I går kväll var jag och Carina på viltspårskursen, första gången utan hundar, Jätte trevligt. Vi fick en massa information fick berätta om oss själva vilken sorts hund vi hade och hur gammal den var och hette. Det är en mycket blandad grupp: en Belgisk Vallhund, en Rottveiler, en Skotte, en schäfer, två Taxar och så Tindra och Lady då.

De två som höll i det var två trevliga tjejer som, som Carina och jag tyckte(lika förvirrade) som oss. Blev en hel del glada skratt. Vi fikade och pratade en massa så klockan hann bli 22.00 innan vi var hemma igen. Och vi hade jätte tur för vi var förberedda på att få åka till Ängelholm för att spåra men vi skall vara på Vedema så det blir bara tjugo minuters väg med bil och alltid med början kl.08.00. Jippie tycker jag för även om jag jobbar hinner jag dit för vi slutar kl.07.00.
I bilen på vägen hem satt vi och pratade om allt vi varit med om på kvällen och jag var totalt slut i huvudet när vi var hemma.

Då var det ju för mig bara att gå ut med hundarna och då mötte vi Jeanette och Bosse så då fick Selma busa lite. Vi gick en runda tillsammans och jag fick prata av mig om kvällens händelse, man är ju alltid helt uppspelt speciellt efter som jag längtat så efter denna dag och att det blev jätte lyckat.

På Lördag är första tillfället i skogen och vi ska redan i kväll träna lite med Rådjursklövar som Carina fått. Hon tog fram dem i går kväll. Det är ju bra om de inte har något i mot att ha dem i munnen. Vi skulle även träna på tillgängligheten för >Dommaren skall kunna ta på hunden strax efter att klöven tagits i från den.

Nu Längtar jag tills på Lördag, Kurser är så skoj!!! hoppas Lady tycker det är skoj också!
Jag ska gå en runda med Zita i dag också för mamma jobbar kväll, då blir det cocker bus.