3/12/2007

Magsjuka hela veckan låååång....


Selma har varit dålig i magen i en hel vecka, det började vända i går efter tre dagars fasta och sen ris med keso, kokt fisk och A-fil varannan timme och utgång varannan timme+ en pasta(diarsanyl) jag fick av en kompis. Jag ringde till djursjukhuset i Helsingborg och de tyckte jag kunde vänta någon dag till annars hade vi fått åka in för lite hjälp att komma på rätt köl igen. Som tur var gick det utan för även fast man har försäkring kostar det några tusenlappar(minst.)Detta gjorde till slut att hon har blivit normal i magen. Mattor har jag fått tvätta hela helgen(veckan) för hon säger inte till på Natten utan jag har hittat det i hallen eller på toaletten. Det var bara sista dagen som hon började säga till, annars har hon hållt sig till jag gått ut(dagtid.)


Hon har inte varit sig lik hängig och lite grinig, inte så konsigt kanske med magvärk så lång tid. Nu hoppas jag bara att Lady inte får det för vi ska på Cockerträff på Söndag. & Cockrar + en Cavaljer och en Irländsk setter. Det ska bli kul att träffa lite nya människor och hundar. Det enda tråkiga är att jag som vanligt tagit fel på helg så jag jobbar Natten innan, men det går nog. Jag får skippa utställningen i Malmö bara ,för att hålla mig vaken två dagar på rad med jobb på natten blir för mycket(tyvärr.) Jag hade sett fram imot utställningen också.


För övrigt har vi tränat mycket vid ankdammarna och det går frammåt. Hjortar i skogen är också bra träning. Lite med kvarhålladet av apporten inne vid TV-soffan. Hämta är ju inget problem utan mer att inte släppa utan hålla kvar tills annat sägs, kan vara värre. Sitt med handtecken lite var stans. Jag funderade länge på om vi skall börja på Agillity. men har bestämt att Viltspårskursen räcker för vem vet helt plötsligt är Fabbe kass igen och då blir så mycket energi som man bygger upp bortblåst igen och det är jobbigt att aldrig få slutföra ordentligt. Vi har gått en del kurser innan, så vi skall dit och bygga banor och träna själva en gång i veckan istället. Det är det som är så bra när man jobbar natt man har mycket mer egen tid på dagarna och kan ägna kvällarna till ungarna. Sen skall jag träna mer lydnad med dem för de har saknat det märkte jag häromdagen när vi höll på lite, de ville göra mer.


Löp träning har vi också börjat med 3 kilometer nu första veckan sen skall vi öka till 7 km och om allt går som jag tänkt blir det Göteborgsvarvet. Jag har köpt ett par jätte bra joggingskorASICS GT-2120 som en arbetskamrat som springer varje dag rekomenderade mig. De var jätte sköna och prisvärda, det är viktigt vad man har på fötterna. Lady är en riktig liten Draghund hon sprang från första stund och när vi sprungit 3 km kunde hon nog tagit tre till, det var jag som tyckte att det var lagom. Efter stretching gick vi en liten runda så hon också kunde sträcka ut sig ordentligt så klart så fick hon en liten promenix innan också. Selma skall också springa med men hon får vänta en vecka så magen och krafterna kommit tillbaka.


I dag ska vi in till Hässleholm för Fabian ska till Läkaren och då passar vi på med en liten tur borta vid vattentornet och fårhagen. Trevligt med lite omväxling, vädret är ju härligt nu! I kväll ska vi ut i skogen med Jeanette och Bosse för sen jobbar jag i natt.