3/19/2007

Cocker träff i Djupa Småland....

I helgen har det varit jobb varje natt och fullt upp på dagarna. Fabian har varit på sjukhuset både Fredag och Lördag och på Söndag var jag bjuden upp till Småland.



Söndag morgon....

kl.07.00 Jag kommer hem i från jobbet och går ut med hundarna.

Är hemma ca.07.45, ger hundarna mat och går och lägger mig.(ställer klockan på 09.00)

Vaknar upp klockan 09.50 och får rusa upp och ringa till Carina som jag skall åka med och mumlar något om att vi ses om 10 minuter jag råa somna.

Snabbt in i duschen, på med kläder i väg och hämta Zita som också skulle med och sen var jag redo inte många minuter över 10.00.



Uppe i Stockmölla var vi vid kl.11.00 och vi började med god fika 4 olika sorters kakor och sen gick vi ut för att låta hundarna träffas.

Lady rusade på men Zita var lite mer försiktig och trippade in lite fint efter ett tag i trädgården.

Sen skulle vi ut på skogspromenad och då släppte alla loss och det var hundar i varje hörn och de trivdes bra.

Vi var ju ett helt gäng:Willy: Irländsk Setter, Cockrarna: Gizmo, Funny, Nova, Tindra, Zita och Lady, Cavaljeren: Wiggo.
När vi kom tillbaks ifrån skogsrundan sprang de omkring lite i deras inhängnade trädgård. Zita hon fick snabbt två kavaljerer för hon har precis löpt färdigt och det kände ju så klart både Gizmo och Wiggo på lukten. Hon sa till lite då och då, men samtidigt ville hon för instinkten tar ju över. Det hade ju inte blivit några valpar ändå för hon hade ju löpt färdigt. Zita hälsar till Wiggo att han är välkommen till Hovdala i Sommar på ny träff.(för jag gillade dig, du lugne kille.)


Sen nu idag var vi ute på agilitin för första gången för året. Bosse följde med och skulle testa hindren han också, men det var nästan omöjligt för hindren blåste nästan ner i samma takt som de sattes upp.
Både Selma och Lady kom i håg slalom och allt det andra de tyckte det var super skoj så jag bestämde att en gång i veckan skall vi ta oss hit och träna lite på egen hand. Och kanske vi kan lära Jeanette och Bosse något också. Han tyckte det var spännande med allt nytt han också. När vi skulle hem tog blev vi hungriga och gick in på en Pizzeria och köpte Kebab. Hundarna knöt vi utanför och Lady den lilla hönan skällde för hon tyckte det var tråkigt att det bara var för människor och inte hundar. När vi nästan ätit färdigt kom det in en liten söt Dam på Pizzerian och undrade om någon visste vems den söta lilla hunden som stod utanför var. För hon kunde ju inte stå där och vara så ledsen längre!
Jag fick förklara för henne att jag tränade henne och att det inte hjälpte om jag skulle gå ut till henne, då hade det blivit dubbelt värre när jag gått in igen. Bosse hade halvt käkat upp sin vatten skål och Selma låg och väntade.

På Onsdag förmiddag skall vi visa Jeanette och Bosse var Brukshundsklubben ligger och se om deras Agiliti bana är utplockad och hur den ser ut.

Jag skall träna några lydnadsmoment med hundarna så får vi se om de grunderna också finns kvar. De tyckte det var så himla roligt att jobba lite i dag så det ska bli skoj att börja med lite lydnad nu igen.

I morgon ska vi ut i skogen på morgonen och lägga spår för sen blir det blodprovstagning i Hässleholm på Fabbe och sen ska vi till Teba i Höör. En jätte stor djuraffär. Där ska jag köpa ett bra kvalitetsfoder till Selma för hon var lite kass i magen i dag igen.(hon har Friskis just nu och det kanske är svårt för hene att klara vetebaserat foder nu när hennes magen varit dålig så länge. Sen finns det säkert något man bara måste ha som också slinker med.