3/28/2007

Finjasjöööön runt på fem timmar........

I dag har vi varit Finja sjön runt och det var toppen väder. Vi började vid Finja kyrka och slutade där...


Bussen gick 08.07 i morse och bussen hem gick 13.49, vi fick vänta lite vid busshållplatsen på hem vägen.


Vi skulle igentligen gått till Mjölkalånga med Jeanette och Bosse, men hon orkade för Bosse hade varit vaken och rumstrerat hela natten. Då blev det vi tre i stället och vi började gå. När vi kom till Mjölkalånga hade jag tänkt ta fika pause och hundarna skulle bada, men det var sunkigt där och luktade pyton. Då kom jag att tänka på sist vi var här gick vi mot skyrup och där fanns ett ställe som jag tyckte var riktigt mysigt att fika på. Sagt och gjort vi gick dit och jag åt några smörgåsar och lite te. Selma och Lady fick lite kyckling som jag hade med mig åt dem. Och så badade de lite och sprang på stranden.

Vi gick vidare mot Guld kusten för dit har jag alltid velat gå. Det är en hund badstrand som vi skall använda flitigt på sommaren. Vi nötte några stavgångare och två gubbar som höll på med sin båt. En Borzoj gick förbi en bit bort. Där satt jag och fikade med en kanelbulle.


Sen gick vi mot småbåtshamnen och Björkviken där vi Människor badar på sommaren. Många härliga små sommarstugor och hus fanns där i en salig blandning. Det såg riktigt charmigt ut. En lång och tråkig cyckelväg till Sjöröd och där har jag aldrig varit förut. Där var det jätte fint.


Sen bar det av mot finja och kyrkan igen där busshållsplatsen var. Vi var trötta kan jag säga alla tre.... Men så härligt var det........