8/19/2008

Norrköpings resan....

Helgen som var spenderade jag uppe i Norrköping och hemma hos Bodil!

Vi hade som vanligt jätte trevligt med både god Tacopaj, fyllda paprikor och annat gott.

Meningen var egentligen att jag skulle ställa Smilla, men jag glömde anmäla henne så det fick bli Bodils Gizmo som stog för utställandet, Tyvärr!!
Regnet öste både på Lördagen och Söndagen, men vi hade jätte trevligt ändå, med trevligt sällskap. Bodil, Sandra, Tanja med sin dotter, Cissi med fam och MArie som har Hugo. Vi satt och tittade och pratade och Tanja gjorde goda kantarell mackor till oss som hon varit och plockat dagen innan, Tack Tanja!! Jag stog för efterätten som bestod av tårta köpt på macken.

Det var ganska lustigt med Dobbisarnas ring var precis brevid cockrarnas så jag gick och kollade lite på dem oxå och träffade på två ägare med Jean Darkar hundar. De var jätte trevliga bägge två. Är ju väldigt dålig på att komma ihåg namn, men den ena hunden hette
Jean Dark Ja´dore

den andra Jean Dark Jazz Prestige
De var två syskon ur kullen innan Smilla, så de har samma mamma men en annan pappa. Så skoj det var att träffa dessa två hundar och jämföra Smilla med dem. Hoppas vi träffas på fler utställningar så att de får träffas!! Bägge två gick det bra för.

Annie och Lady följde med upp denna gången och min kompis Susanne passade Smilla. På Fredagen var hon på hunddagis och sen följde hon med henne hem. De har träffat Smillas bror Kingen som flyttade ner till Skåne en dag och de busade hela tiden, så skoj så. Susanne skickade med en Cd när hon lämnade Smilla så jag har kunnat titta på gumman vad hon pysslat med när vi inte var hemma. Tack för fin passning och hoppas du kan tänkas vilja göra det fler gånger om det behövs:-)!!

Smilla med syster Signe och Svarta Agnes
Smillas bror Kingen
Smilla,Signe,Agnes,Tea och Kingen

På Hunddagis