8/12/2008

Med tre hundar....

Förändrades hela min vardag och jag har inte fått in någon struktur ännu! Jag ska sätta mig ner och fundera på framtiden och vad som ska hinnas med.

Har inte hunnit med Smilla som jag velat, känns inte bra!! Vi hade precis börjat komma någon vart i våran träning. Jag har ju klickat in henne och ska fortsätta med det för hon tyckte det var skoj att klura ut själv!!

Annie drar den lilla tjejen och hon skäller lite ibland när vi träffar andra hundar, men hon vänjer sig snabbt och luktar lite på dem och beroende på sätt den andra hunden har kan hon till och med busa med dem.

Men Annie och Smilla ihop blir en helt plötsligt dragigare Smilla och hon kan oxå få för sig att börja skälla, så här har jag att jobba med.(OFOG!!!)

Brukar gå med Annie själv minst en runda om dagen för hon behöver egen tid att lösa saker med lite stöd från matte ibland. När vi närmar oss porten så drar hon alltid innåt, ganska roligt att se att hon kommer ihåg gammla hemmet efter tiden hon varit borta.

Annie är tunn och får dubbel ranson altså 6dl Royal om dagen som hon slukar på en gång och sen går hon bort och äter lite tillsammans med Smilla som gärna delar med sig. Så de har blivit de bästa vänner som ibland delar sovplats matskål och ben.

Annie vill leka med Smilla, men inte när Smilla blir glömsk om sin storlek och busar på som en riktig Dobermann, då vill hon inte mer. Lady har inga problem med den lilla utan även hon har busat med lillfisen, så roligt att se!

Men Annie har ju till skillnad från Lady all päls kvar så pälsvård är ett måste och det tar tid, så här borstas klipps klor och trimmas om vart annat. Jag ska få hjälp av en kompis med fin liret om några dagar. Tack, ska bli så skoj att se vad som döljer sig under all päls!!

Så sammanfattningsvis: Funkar det bra och som såklart med juniorer och valpar får man jobba på och ibland två steg fram och ett tillbaks!!!!!!