10/02/2007

Tyringe trimkurs hemma hos Carina denna gång......


Vi har varit och trimmat hundar hemma hos Carina och Tindra denna gång och det var som vanligt trevligt. Jag fick ett jätte bra tips om framfanorna hur jag bäst klipper bra där, tack Carina.



Vi hjälper och tipsar varandra en hel del. En får höra saker här en annan där. Sen kan jag ju säga att det spelar nog ingen roll hur lång tid vi har på oss för hundarna blir aldrig helt klara för det babblas en hel del hund oxå.

Jag fick borstat igenom ordentligt, klippt tassar, framfanor och,lite under magen. Sen imorgon ska jag fixa klor, tänder och rycka lite på huvudet. För jag och Lady framförallt är helt sluts i rutan. Vi höll på i från ca 1 till halv sex och sen gick jag och mamma i skogen till halvåtta. När jag kom hem stektes det pankakor för glatta livet och nu sitter jag här. Färdig för sängen.

När vi var i skogen sprang Lady lös som vanligt och hon undviker andra hundar just nu. Vi mötte två springer spaniel och en blandis. Vi stog och pratade med en arbetskamrat en stund och både Zita och Lady var hur coola som helst. Bella och hennes man berättade att nästa vecka kommer älgjakten igång så då ska man nog undvika skogen där uppe. De brukar ju vara som tokiga första veckan och det vill man ju helst slippa komma rakt in i. Tur att det finns andra ställen att gå på som inte jägarna tar i anspråk. Jag vet att många tar ledigt för att jaga den första veckan. Det är stort för jägarna!

Vi ska hålla oss till upplysta vägar och utstakade hund slingor nästa vecka, det är säkert!!

Se upp alla hund flanörer och var rädda om era hundar.

(Kort kommer så fort aria hämtat sladd hos sin pojkvän.)
/ Slut för i dag, Gooood Natt!!!