10/20/2007

IKEA med mamma och brorsdotter...

Jaha, nu när man inte får gå ut i skogen och gå långrundor har jag blivit halvt galen. Sur och vrång och inte att leka med, så mitt nya nöje är att handla vilket jag inte alls diggar i vanliga fall. Vi har varit och storhandlat på Hyllinge Citygross, Ikea i Helsingborg, Shoppat loss på Lidl, Netto, Obs, Maxi, beställt tid för klippning på Tisdag tittat efter Jogging kläder osv. Jag har som myror i benen och klarar inte av allt Lugn och Ro.

Kanske jag är en Damp Tant, vet inte , men tur att Hyllan inte blev helt färdig i går och att Fabbe har stök på sitt rum!

Ungarna vill inte vara i närheten av sin Mamma som gnäller och skäller om vart annat.

Jag går ju och väntar oxå på de små Puppisarna, men det kan ta en vecka till.

Ska ge mig på Balkongen och rensa upp där oxå för sen får vi hålla dörrar och fönster stängda för att undvika nerkylning och drag.


IKEA

Vi var på Ikea, jag mamma och min brors flicka Malin. Malin hon är en bestämd liten tre åring som kan göra allting!!!själv!!! Vi gick och letade efter en fotölj till Fabian, vilket vi inte hittade. Sen kommer man ju till resturangen som vi bestämt att vi skulle äta i(köttbullsmenyn) och då ingår det ju glass till barn under 12 år. Vi åt och Malin åt och såg på Kalle på Tv-n, så det tog sin tid(1timme) , sen skulle vi hämta glassen och Malin ville ju så klar Ta sin glass själv!! Jag skulle bort och ta kaffe på ett annat ställe och skickar i väg Malin i rätt riktning , men hon springer fel!!
Vad gör jag då jo jag börjar ropa LAdy kom här, Lady!!! Jag börjar skratta och tänker för mig själv att mer inbiten hundmänniska änn så kan man nog inte bli. Att man börjar betrakta sina brorsdöttrar för hundar. Men en tre åring med spring i bena och en Lady med spring är ibland ganska lika.

En rolig incident som hände mig i Fredags.

(Nu ska jag skriva recept, Maria!!!)