1/11/2007

Promenaden blev jätte lyckad...



Gick ut vid Åtta i dag också och hade redan bestämt att vi skulle utforska ett ställe jag inte gått på någon gång. Skjutbanan och skogen bakom den, det var jätte härligt att gå där. Det ligger liksom i en håla så alla ljud försvann liksom(det blev tyst och skönt). Regnet höll sig borta och det är skönt att gå ut vid den tiden för då ser man dagen ljusna och man tycker det blir så jätte ljust, känns lite som vår pågång på något vis. Vi var ute till lite över Elva och innan vi gick hem lade jag spåret som skulle få ligga i två timmar på åkern.

Lagom tills att vi gick in kom regnet och jag funderade på hur jag skulle göra med spåret, men all kyckling jag lagt ut ville jag inte skulle gå till spillo.

(Ladys overål måste jag sy till för vi han inte mer änn ut innan hon trampat av sig hela.)
Lady skulle ta sitt spår först och det gick inte alls som tänkt men jag förstår : Ösdregn + starka vindar, man får inte kräva för mycket, så med mycket hjälp genom en plaskblöt åker så hittade hon slutet. (Burken var spårlöst borta men innehållet hade vem det nu än var hällt ut på samma ställe)Tack för det!

Selma fick till slut leta i stället för att spåra och hon hittade det. Hundarna fick sen springa och leka i den plaskiga skogen en stund för jag skulle jobba extra i dag. De var fullt nöjda med en snuse promenad nu på kvällen.

Om det inte regnar och blåser så mycket i morgon så skall jag lägga två nya spår till dem och så skall vi ta lite lydnads träning1Platsläggning, Fot och läggande under gång, på efter middagen.
Nu skall jag sova jag är trööööt!(Finns det fler som är)