1/21/2007

Den sista veckan....

Har det som vanligt varit full rulle. Mycket jobba för matte, så

vi har varit uppe i ottan flera dagar.

Vi har varit och gått med Novac och Grim i skogen, med Bosse

några gånger. Vi var uppe i djuraffären också och pratade med

dem som har den. Hur trevliga som helst. Väntar på ett par

halsband som jag beställt.

Bosse skulle få hjälp med klo klippningen, men han sade å de

bestämdaste i från att mina klor klipps bara när jag vill. Han

var jätte rädd, så det gick inte alls. Han smakade lite på mitt

ben i paniken sen blev det godis, så att någon klo blev klippt, så

det blev positivt i stället för tvärtom.

Jag sa till Jeanette att hon skulle kanske prova fila lite på en klo

då och då i Soffmyset så att det inte blir en så stor sak för

honnom.

I går fick Selma sig en promenad med Bosse själv. Vi åkte till

Finja och gick i snöyran, för Matte skulle ha gäster på

eftermiddagen-kvällen. Hade tänkt vi skulle spåra men sen blev

det snö och tiden räckte inte riktigt till. V skall spåra i dag

istället.
Det var kallt som sjutton för det blåste som bara den men

annars var det helt underbart med all vit snö.

Selma är jätte duktig nu med Bosse och hon visar lite hur man

beter sig vid olika situationer tex.bussen.



Den här turen behövde Selma verkligen. Vi visade Bosse lite

trix som han kunde öva på, för man behöver ju inte alltid vara

ute när man skall sysselsätta sin lilla älskling. Vi har bestämt

att vi skall börja gå kvällsrundan tillsammans.

På kvällen sen kom Lena och Lasse med sina barn och det gick hur bra som helst. När de gick fick Selma till och med en kram av lille Kasper och det var inget som hon tyckte var jobbigt alls. De hade pratat om det att precis som deras katter hemma vill vara i fred när de sover så låter man hundar vara i fred när de sover. Lady och Kasper jag och Selma var ute och gick en liten kisserunda och då fick Lilleman hålla Lady vilket han tyckte var jätte roligt.

Jag håller fortfarande på med träningen och det går bättre och bättre. Det känns som att Selma tycker allt är lättare också, hon slipper bekymra sig så mycket över vad som händer runt om kring henne. Lady har blivit lydigare för hon märker att Selma uppför sig bättre. Vi fortsätter med träningen och jag ser nu att det ger utdelning.

Birgitta stannade med bilen häromdagen och pratade om viltspårskursen, som börjar i April någon gång. Det skall bli skoj att börja med något igen, men jag skall ta det lugnt och njuta av det vi skall göra istället för att ta på mig för mycket. Vi skall träna på egen hand.